روستاها مقصد گردشگری شدند ، ثبت 153 میلیون سفر و بازدید نوروزی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ثبت 59 میلیون نفر روز اقامت مسافران و بیش از 94 میلیون نفر بازدید در نوروز 96 از مقصد شدن بعضی مناطق ایران علی الخصوص روستاهای کشور اطلاع داد.

روستاها مقصد گردشگری شدند ، ثبت 153 میلیون سفر و بازدید نوروزی

از سفر با سفر به کانادا با تور لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری تشریح خدمات سفر در نوروز 96 گفت: سال جاری نیز مانند سالهای گذشته برنامه های ستاد خدمات سفر در نوروز اجرا شد و سال جاری تفاوت های را با سال گذشته داشت، زیرا سال جاری تعطیلات طولانی تر بود.

رحمانی موحد ادامه داد: ستاد خدمات سفر از 25 اسفند براساس ابلاغی که به نهادهای مرتبط سفر ارائه شده بود کار خود را آغاز کرد و نوروز سال جاری با شعار خدمات متفاوت با رعایت منشور حقوق شهروندی برای رضایتمندی مردم برگزار گردید.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه خدمات متفاوت سال جاری با احترام، مهربانی و زیر چتر 500 هزار فعال در عرصه امدادی، هدایت و رانندگی و خدماتی صورت پذیرفت، گفت: خدمات متفاوت با رعایت آداب و فرهنگ های متعدد معنا پیدا کرد.

رحمانی موحد با بیان اینکه سال جاری با ثبت نوروز 96 در یونسکو مشارکت 12 کشور برای پذیرایی مراسم جهانی نوروز را داشتیم، اضافه کرد: سال جاری از ظرفیت اپراتورهای مخابراتی برای آشنایی جاذبه های گردشگری برخوردار بودیم، همچنین سال جاری بعضی مناطق ایران به مقصد گردشگری تبدیل شد و تنوع اقامتگاه ها این امکان را داشت که مردم از روستاها نیز بیشتر بازدید نمایند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به خدمات بهداشت و سلامت به مسافران به برگزاری 500 جشنواره نوروزی جدا از مراسم نوروزگاه ها گریزی زد و گفت: سال جاری سفرهای هدفمندتر بیشتر خود را نشان داد و این موضوع در ثبت رزروها مشهود بود و باعث خشنودی سیاستگذاران خواهد بود.

رحمانی موحد با بیان اینکه سال جاری منظر شهری و المان ها با مولفه های فرهنگی آراسته شده بود، به کیفیت بالای هماهنگی اعضا و نهادهای ستاد خدمات سفر نیز اشاره نمود و بیان داشت: همچنین در این مدت بیش از 59 میلیون نفر شب اقامت مسافر و بیش از 94 میلیون نفر بازدید در کل کشور داشتیم و بیش از 70 هزار بازدید نظارتی نیز صورت پذیرفت. همچنین با سامانه 09629 بالغ بر 41 هزار تماس داشتند که حدود 200 مورد مربوط به شکایت بود.

وی به آمار خدمات اقامتی آموزش و پرورش نیز گریزی زد و گفت: 10 میلیون و 900 هزار نفر روز اقامت توسط آموزش و پروش ثبت شد که بیش از یک میلیون نفر آنان غیر فرهنگی بودند و در این مدت نیز دو نفر از نیروهایی انتظامی نیز در تهران در حین خدمت به شهادت رسیدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 893

به "روستاها مقصد گردشگری شدند ، ثبت 153 میلیون سفر و بازدید نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستاها مقصد گردشگری شدند ، ثبت 153 میلیون سفر و بازدید نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید