شرط چمران برای واگذاری استادیوم به استقلال و پرسپولیس

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مهدی چمران پیش از شروع هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد واکنش دبیر شورای عالی شهرسازی نسبت به مصوبه شورا مبنی بر اضافه شدن یک طبقه برای بافت های فرسوده گفت: متأسفانه بافت فرسوده نسبت به سال های گذشته علیرغم ساخت و سازهایی که در این بافت ها صورت گرفته افزایش پیدا نموده و در حال حاضر به حدود 4000 هکتار رسیده است.

شرط چمران برای واگذاری استادیوم به استقلال و پرسپولیس

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: در گذشته در ارتباط با اضافه شدن یک طبقه بافت فرسوده در دوره چهارم مصوبه ای داشتیم اما عمده مشکل بافت فرسوده بحث ریزدانه بودن زمین ها و عدم امکان تأمین پارکینگ است که در حقیقت نمی توانند پارکینگ را برای همه واحدها تأمین نمایند. در مصوبه اخیر نیز تأکید شده که باید به گونه ای عمل گردد که پارکینگ برای یک طبقه اضافه حتما تأمین گردد. البته در این مصوبه سهم کمتری برای پارکینگ اختصاص پیدا نموده است.

چمران در مورد ایراد گرفته شده به این مصوبه گفت: قطعا موضوع به وسیله کمیسیون ماده 5 به شورای عالی شهرسازی ارجاع داده خواهد شد و در آنجا تصمیم گیری نهایی انجام می گردد. اگر در محله ای بافت فرسوده به طور کامل نوسازی گردد مسائلی همانند عدم تأمین پارکینگ، فضای سبز و تعریض معابر حل و فصل خواهد شد؛ اما اگر بازسازی ها به صورت تک تک باشد این مسائل همچنان باقی خواهد ماند. البته در کل این ساخت و سازها در بافت های فرسوده تأثیر چندانی ندارد و افزایش یک طبقه در بافت فرسوده نیز برای شهرداری درآمدی نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در مورد واگذاری دو استادیوم امام رضا (ع) و شهید کاظمی به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: حتما این واگذاری باید فرایند قانونی خود را طی کند و با مصوبه شورای انجام گردد. پیگیری های ما حاکی از این است که وزارت ورزش در قبال این واگذاری ها زمینی را آماده نموده که با شهرداری تهاتر کند ولی باید قیمت گذاری و آنالیز های لازم انجام گردد و در نهایت پس از انجام فرایند قانونی این کار عملیاتی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2286

به "شرط چمران برای واگذاری استادیوم به استقلال و پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط چمران برای واگذاری استادیوم به استقلال و پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید