طرز تهیه شیر انبه بستنی خانگی بهتر از ویتامینه فروشی و کافی شاپ

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، دلتان می خواهد یک شیر انبه بستنی خنک و خوشمزه بنوشید اما حوصله رفتن به کافی شاپ را ندارید؟ اصلا نگران نباشید! درست کردن شیر انبه بستنی در خانه بسیار ساده است و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. با چند ماده ساده و در عرض چند دقیقه می توانید یک نوشیدنی خنک و دل چسب برای خود و خانواده آماده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه شیر انبه با عسل را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه شیر انبه بستنی را آنالیز خواهیم کرد.

طرز تهیه شیر انبه بستنی خانگی بهتر از ویتامینه فروشی و کافی شاپ

مواد لازم برای تهیه شیر انبه بستنی خانگی

  • انبه برش خورده یا مکعبی 2 - 2/5 پیمانه
  • شیر 1 پیمانه
  • بستنی وانیلی 1 پیمانه
  • نمک خیلی کم
  • عصاره وانیل (اختیاری) یک چهارم قاشق چایخوری
  • خامه زده برای تزئین (اختیاری) به اندازه لازم

طرز تهیه شیر انبه بستنی

1. آماده کردن انبه

اولین مرحله از طرز تهیه شیر انبه بستنی درست مثل طرز تهیه شیر انبه موز این است که مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه را آماده کنید. برای این کار انبه را خوب بشویید و پوست بگیرید بعد هسته آن را خارج کنید.

2. مخلوط کردن مواد

تمام مواد یعنی بستنی، تکه های انبه، شیر، نمک و وانیل را به یک مخلوط کن قوی اضافه کنید تا مواد خوب با هم مخلوط شده و یکدست شوند. در صورت تمایل، با خامه زده این نوشیدنی خوشمزه را تزئین کنید و نوش جان کنید!

نکات تکمیلی برای تهیه شیر انبه بستنی

همان طور که دیدید تهیه شیر انبه بستنی کار ساده ای است و می توانید خیلی ساده آن را در منزل انجام دهید. فقط کافی است نکات و فوت وفن های آن را بدانید.

استفاده از شیر به جای بستنی

برای تهیه یک شیر انبه بستنی سالم تر می توانید به جای بستنی از شیر بهره ببرید و برای شیرین کردن آن هم از شربت افرا بهره ببرید. البته دقت کنید که برای تهیه یک شیر انبه بستنی گیاهی می توانید به جای شیر لبنی از انواع شیر گیاهی و بستنی گیاهی بهره ببرید.

نکاتی پیرامون غلظت شیر انبه بستنی

اگر شیر انبه بستنی خیلی غلیظ شد، به آرامی شیر بیشتری اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید. اگر شیر زیادی اضافه کردید هم نگران نباشید چون می توانید با اضافه کردن انبه بیشتر آن را غلیظ کنید. شیر انبه بستنی با استفاده از شیر گیاهی شیرین به جای شیر بدون شکر شیرین تر خواهد بود.

علت استفاده از نمک در تهیه شیر انبه بستنی

شاید برایتان سوال شده باشد که چرا در این نوشیدنی خنک نمک به کار برده ایم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم نمک به کاهش طعم خشک انبه یاری می نماید و طعم شیرینی آن را بیشتر می نماید.

استفاده از انبه یخ زده

اگر می خواهید شیر انبه بستنی شما خنک تر باشد، می توانید انبه را قبل از مخلوط کردن در فریزر قرار دهید تا خوب یخ بزند بعد انبه یخ زده را با مواد مخلوط کنید. اما در کل بهتر است برای بهره مند شدن از خواص انبه از انبه تازه بهره ببرید.

تزیین شیر انبه بستنی

برای تزیین شیر انبه علاوه بر این که می توانید از خامه زده بهره ببرید، می توانید انواع آجیل مثلا پسته، گردو یا حتی بادام را بهره ببرید. البته میوه های تابستانی مثل گیلاس هم گزینه خوبی برای تزیین اسموتی انبه است.

فوری سرو کنید

طعم شیر انبه زمانی که آن را برای مدت طولانی نگه می دارید، تغییر می نماید. بنابراین بهتر است آن را فوری و بلافاصله سرو کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 13 شهریور 1403 بروزرسانی: 13 شهریور 1403 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2505

به "طرز تهیه شیر انبه بستنی خانگی بهتر از ویتامینه فروشی و کافی شاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیر انبه بستنی خانگی بهتر از ویتامینه فروشی و کافی شاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید