تور ارزان یونان: طرز تهیه یک غذای یونانی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران : اسپانا کوپیتا یک غذای یونانی بسیار خوشمزه است.

تور ارزان یونان: طرز تهیه یک غذای یونانی

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

تنوع غذا در رژیم غذایی روزانه ضروری است.

به گزارش خبرنگاران، برنامه تلویزیونی عصر خانواده، از یک کارشناس آشپزی برای آموزش روش تهیه غذای بسیار مجذوب کننده یونانی به نام اسپانا کوپیتا دعوت کرد.

در ادامه، آموزش مرحله به مرحله اسپانا کوپیتا را مشاهده می کنید.

اسپاناکوپیتا یک غذای یونانی است که با اسفناج و پنیر فتا تهیه می گردد و کراست آن خمیر فیلو است. یک غذای خوشمزه که برای مهمانی هم عالی است. رمز خوشمزه شدن این غذا این است که از اسفناج های تازه و کوچک یا همان بیبی اسفناج بهره ببرید و دوم اینکه حتما از یک پنیر فتای خوشمزه بهره ببرید نه پنیر دیگر. به شما توصیه می کنم در فصل اسفناج این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از درست کردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه اسپاناکوپیتا

روغن زیتون 3 قاشق سوپ خوری

پیاز بزرگ 1 عدد

سیر 6 حبه

پوست و آب یک عدد لیموی تازه

اسفناج یک کیلو

شوید 4 تا 6 ساقه

آویشن 2 قاشق چایی خوری

پنیر فتا 340 گرم

تخم مرغ 7 عدد

مواد لازم برای کراست

کره 220 گرم

روغن زیتون یک چهارم پیمانه

برگ بو 3 تا 6 عدد

خمیر فیلو یک بسته 200 گرمی

مراحل تهیه اسپاناکوپیتا

داخل یک ماهیتابه بزرگ روغن ریخته و آن را روی حرارت زیاد قرار بدهید. روغن که داغ شد، پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید. آنها را هر چند دقیقه هم بزنید تا پخته و نرم شوند. بعد سیر رنده شده را اضافه نموده و هم بزنید. در آخر هم آبلیموترش و رنده پوست لیمو را اضافه نموده و حرارت را کم کنید.

برگ های اسفناج را به خوبی شسته و کمی خرد کنید، همه را داخل ماهیتابه بریزید. نگران زیاد بودن شان نباشید، اسفناج خیلی زود آب می گردد. خوب هم بزنید تا مخلوط پیاز و سیر با اسفناج ها ترکیب گردد. باید حدود 5 دقیقه تا زمانی که رنگ اسفناج ها سبز تیره شده و آب شان جمع گردد آنها را بپزید.

اضافه کردن اسفناج ها

اگر اسفناج ها داخل ماهیتابه شما جا نمی شدند می تولنید آنها را کم کم اضافه کنید یعنی تا جایی که می گردد داخل ماهیتابه اسفناج بریزید، بعد که آب شدند و حجم شان کاهش یافت، باقی اسفناج ها را بریزید. وقتی اسفناج ها پخت آنها را از روی حرارت بردارید.

برداشتن اسفناج ها از روی حرارت

شوید تازه خرد شده، آویش و پنیر فتا را اضافه نموده و به خوبی هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط گردد.

اضافه کردن سبزیجات معطر و پنیر

تخم مرغ ها را داخل یک کاسه جداگانه شکسته و با همزن دستی هم بزنید. وقتی مخلوط اسفناج ها کمی خنک شد و خیلی داغ نبود، تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید. مواد میانی را کنار بگذارید، بعد بروید سراغ آماده کردن کراست.

اضافه کردن تخم مرغ ها

کره، روغن و برگ بو را داخل یک ماهیتابه کوچک ریخته و روی حرارت میانه قرار بدهید تا کره ذوب گردد. به محض ذوب شدن کره، حرارت را کم کنید و اجازه بدهید 5 دقیقه روی حرارت باشد تا برگ بو عطرش را به کره وروغن بدهد. بعد از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. برگ بو را از عطاری ها تهیه کنید.

گرم کردن کره و برگ بو

خمیر فیلو یا همون خمیر یوفکا را از فریزر خارج نموده و آن را از داخل بسته بندی اش بیرون بیاورید. روی سطح خمیرها را با یک دستمال آشپزخانه نم دار بپوشانید که خمیرها خشک نشوند.

پوشاندن خمیر فیلو با دستمال مرطوب

یک ظرف مستطیلی مناسب با ابعاد تقریبی 22 در 33 انتخاب نموده، لایه اول خمیر را به صورتی که یک لبه آن وسط ظرف قرار بگیرد و لبه دیگر از ظرف آویزان باشد، قرار بدهید. لایه دوم را هم کنار لایه اول قرار بدهید، به صورتی که لبه خمیر از طرف دیگر ظرف آویزان گردد. 6 ورق از خمیر را به همین صورت روی هم قرار بدهید، بعد با برس خمیرها را با مخلوط کره و روغن حسابی چرب کنید. 6 روق بعدی را هم به همین صورت ولی از دو طرف دیگر ظرف قرار بدهید، یعنی ما نهایتا باید از هر چهار طرف ظرف مان خمیر فیلو به صورت آویزان شده داشته باشیم. مجددا روی لایه ها را با کره چرب کنید. حواس تان باشد که بعد از هر دفعه برداشتن خمیر روی لایه های دیگر را با دستمال مرطوب بپوشانید که خشک نشوند.

چیدن خمیرهای فیلو در ظرف

فیلینگ اسفناج آماده شده را روی خمیرها بریزید و با قاشق آنها را روی تمام سطح ظرف پخش کنید.

ریختن مخلوط اسفناج روی خمیرها

حالا با لبه های خمیری که از ظرف آویزان هستند روی فیلینگ را بپوشانید. اول از ضلع های بزرگتر ظرف آغاز کنید و بعد بروید سراغ دو ضلع کوچکتر. ممکن است در این مرحله قسمت هایی از خمیر خرد بگردد و بشکند؛ هیچ اشکالی ندارد.

پوشاندن مواد با خمیر

حالا یک خمیر فیلو دیگر برداشته و آن را روی ظرف قرار بدهید؛ به طوری که همه لایه های زیری را بپوشاند.

قرار دادن یک لایه خمیر روی ظرف

با احتیاط گوشه های خمیر را جمع نموده و در گوشه های ظرف فرو کنید.

مرتب کردن گوشه های خمیر لایه آخر

روی خمیر رو با برس کاملا چرب کنید. دوباره یک خمیر دیگه روی ظرف قرار داده، گوشه های اون رو جمع نموده و اون رو چرب کنید. این کار رو تکرار کنید تا تعداد لایه های قرار داده شده روی ظرف 8 تا بشن. چرب کردن خمیر

چرب کردن خمیر

ظرف را داخل فر قرار داده و اسپاناکوپیتا را به مدت 40 تا 50 دقیقه و یا تا زمانی که خمیرهای روی آن کاملا برشته و کرانچی گردد، آنها را بپزید. بعد از پخته شدن از فر خارج نموده، برش بزنید و همان موقع نوش جان کنید.

منبع: رکنا
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2245

به "تور ارزان یونان: طرز تهیه یک غذای یونانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: طرز تهیه یک غذای یونانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید