طوفان مخرب مدیکِین به سمت ترکیه می رود

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، طوفانی نادر و قدرتمند پس از درنوردیدن سراسر یونان و ایجاد سیل، مسیر خود را به سمت ترکیه ادامه می دهد.

طوفان مخرب مدیکِین به سمت ترکیه می رود

به گزارش خبرنگاران، طوفان مدیکِین صبح روز گذشته (شنبه) شهر ساحلی کالاماتا و دیگر نقاط ساحل پلوپونز یونان را درنوردید و شهر پیلوس را در خاموشی فرو برد.

سرویس هواشناسی ملی یونان پیش بینی نموده که این طوفان به ویژه شرق ساحل پلوپونز، مرکز شرقی یونان و منطقه آتن را به دشواری در نوردد و سپس به سمت ترکیه حرکت کند.

هم چنین پیش بینی می گردد طوفان مدیکِین باعث وزش بادهای دشوار و شدید در جزایر ایجین بگردد که محل اردوگاه های اسکان پناهندگان سوری در یونان است.

مرکز هواشناسی دولتی ترکیه نیز پیش بینی نموده این طوفان منجر به بارندگی های شدید و ایجاد اختلالاتی در سرویس های حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی ترکیه گردد.

این مرکز هم چنین ضمن هشدار نسبت به موج خروشان طوفان، سقوط درخت ها و در مواردی خرابی سقف خانه ها، سرعت وزش باد ناشی از این طوفان در ترکیه را بین 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت پیش بینی نموده است.

به گزارش سی ان ان، این طوفان در اوایل هفته با ایجاد سیل در سراسر تونس و لیبی به سمت مناطق مدیترانه و اروپا حرکت کرد. این نوع از طوفان ها پیش تر معمولاً در نزدیکی خط استوا رخ می داد اما به دلیل تغییرات اقلیمی در حال افزایش و گسترده شدن در کشورهای اطراف است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 136

به "طوفان مخرب مدیکِین به سمت ترکیه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان مخرب مدیکِین به سمت ترکیه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید