21 مهاجر در آب های ساحلی یونان غرق شدند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، گارد ساحلی یونان اعلام نمود: بر اثر غرق شدن دو قایق حامل آوارگان در آب های دریای اژه، دست کم 21 تن از جمله شش کودک جان خود را از دست دادند و ده ها تن دیگر ناپدید شدند.

21 مهاجر در آب های ساحلی یونان غرق شدند

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات بندری یونان گفتند در حادثه نخست که حدود ساعت 30 دقیقه بامداد آدینه به وقت گرینویچ در آب های اطراف جزیره فارماکنیسی روی داد، گارد ساحلی اجساد شش کودک و یک زن را بیرون کشید و 48 سرنشین دیگر قایق پیروز شدند صحیح و سالم خود را به ساحل برسانند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد چند ساعت پس از این حادثه، قایق دیگری حامل آوارگان در آب های اطراف جزیره کوچک کالولیمنوس غرق شد و پلیس بندری تا به این لحظه اجساد 14 تن از سرنشینان این قایق را از آب بیرون کشیده است.

در مجموع 26 تن از سرنشینان قایق دوم زنده مانده اند، اما بنا به اظهارات بازماندگان، این قایق که از سواحل نزدیک ترکیه آمده بود، دهها سرنشین داشت.

از شروع سال نوی میلادی، ورود آوارگان به جزایر یونان همچنان به طور بی وقفه ادامه دارد. آنها با قایق خود را از سواحل ترکیه به یونان می رسانند تا از آنجا به کشورهای غربی اروپا بروند.

سازمان بین المللی مهاجرت گفت تنها ظرف 18 روز نخست سال جاری بر اثر غرق شدن قایق آوارگان، 77 تن جان خود را از دست داده اند.

این منبع اضافه نمود از شروع سال جاری 31 هزار آواره وارد جزایر یونان شده اند که 21 برابر بیشتر از تعدادی است که ژانویه 2015 به ثبت رسیده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1090

به "21 مهاجر در آب های ساحلی یونان غرق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 مهاجر در آب های ساحلی یونان غرق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید