تور فرانسه: ماجرای دکل گم شده و دعوای حقوقی با فرانسه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از رأی 39 میلیون یورویی دیوان بین المللی داوری به نفع ایران اطلاع داد و اعلام نمود ایران برنده دعوای حقوقی با شرکت فرانسوی سفره گاز شده است.

تور فرانسه: ماجرای دکل گم شده و دعوای حقوقی با فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شانا، رضا نوشادی در نشست خبری امروز، گفت: همه در این سال ها از دکل گم شده ای صحبت کردند که 40 میلیون یورو قیمت داشت که برای وزارت نفت هم نبود و به شرکتی خصولتی تعلق داشت، اما به نام نفتی ها نوشتند.

وی ادامه داد: پس از بازگشت تحریم ها، شرکت فرانسوی سفره گاز قرارداد خود با ایران را اجرایی نکرد. آن قرارداد با شرکت ذخیره سازی گاز امضا و پس از انحلال این شرکت، به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران منتقل شده بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران توضیح داد: شرکت فرانسوی سفره گاز در دیوان بین المللی داوری 26 میلیون یورو علیه ایران ادعا کرد و در حالی که ما بیشتر با باخت در داوری های بین المللی آشنا هستیم و رسانه ها و مطبوعات هم مفصل به آن ها می پردازند، اما این بار ما از آن ها مدعی شدیم و ادعای تقابل را مطرح کردیم.

نوشادی تأکید کرد: نتیجه پیگیری در رأی اولیه دیوان بین المللی داوری که بهمن ماه پارسال ابلاغ شد نه تن ها آن 26 میلیون یورو تأیید نشد، بلکه 13 میلیون یورو هم باید به ما پرداخت کند، یعنی رقمی نزدیک به دکل گم شده.

وی با بیان اینکه کل این پرونده را هم یک وکیل ایرانی پیش برد، گفت: آن ها فقط 1.5 میلیون یورو صورت شرایط نزد ما داشتند که آن را بلوکه نموده بودیم تا وضع دعوای حقوقی معین گردد و همان داده شد که خودمان هم قبول داشتیم. از سویی طرف فرانسوی تقاضای فرجام خواهی هم کرد که رد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2247

به "تور فرانسه: ماجرای دکل گم شده و دعوای حقوقی با فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: ماجرای دکل گم شده و دعوای حقوقی با فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید