مرگ 4 کودک در پی واژگونی قایق حامل مهاجران در دریای اژه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، در پی واژگونی و غرق شدن یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل جزیره خیوس یونان، چهار کودک جان خود را از دست دادند.

مرگ 4 کودک در پی واژگونی قایق حامل مهاجران در دریای اژه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی واژگونی و غرق شدن یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل جزیره خیوس یونان که در چند مایلی سرزمین اصلی ترکیه واقع شده است، چهار کودک جان خود را از دست دادند و 22 نفر دیگر نجات یافتند.

به گزارش یورو نیوز، مقامات یونان خاطرنشان کردند که یک نفر پس از این حادثه که آخرین مورد از یک رشته تراژدی مشابه بود که جان مهاجران را در راستا اروپا گرفته، همچنان مفقود است.

نوتیس میتاراچی وزیر مهاجرت یونان گفت که سن بچه ها فوت شده از سه تا 14 سال متغیر است. گارد ساحلی یونان هم خاطرنشان کرد در میان 22 نفری که در دریای مواج نجات یافتند، 14 مرد، هفت زن و یک کودک دیگر بودند.

مقامات در بیانیه ای گفتند که به گفته بازماندگان تصور می گردد 27 نفر در داخل قایق بودند.

قایق های گشتی به همراه دو بالگرد، یک کشتی نظامی آلمانی ماموریت ناتو و سه کشتی ماهیگیری در جست و جو برای فرد مفقود شرکت دارند.

بر اساس گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، در امسال بیش از 2500 نفر به وسیله ترکیه از دریای اژه عبور نموده اند در حالی که این رقم در سال 2020 بیش از 9700 نفر بوده است.

داده های این نهاد بعلاوه نشان می دهد که بیش از 100 نفر در قایق های مهاجران که سال گذشته غرق شدند جان خود را از دست دادند یا مفقود شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2050

به "مرگ 4 کودک در پی واژگونی قایق حامل مهاجران در دریای اژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 4 کودک در پی واژگونی قایق حامل مهاجران در دریای اژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید