روستای وینالس، جاذبه ی طبیعی استثنایی در کوبا

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وینالس، روستایی زیبا در استان پینار دل ریو در کوبا، یکی از زیباترین مناطق طبیعی در جهان است. این روستا به دلیل داشتن مناظر طبیعی بکر و خیره‌کننده‌اش، که شامل تپه‌ماهورهای عظیم و دره‌های سرسبز است، شهرت جهانی دارد.

روستای وینالس، جاذبه ی طبیعی استثنایی در کوبا

وینالس دارای تاریخچه‌ای غنی است که به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. این منطقه از زمان‌های باستان محل سکونت بومیان بوده‌است. در قرن نوزدهم، این منطقه به عنوان یکی از مراکز تولید تنباکو در کوبا شناخته می‌شد. امروزه، وینالس بیشتر به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته شده‌ است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

موقعیت جغرافیایی

روستای وینالس در غرب کوبا واقع شده‌ است. این روستا در استان پینار دل ریو واقع شده که یکی از معروف‌ترین استان‌های کوبا برای گردشگری است.

فاصله‌ی وینالس تا شهر هاوانا، پایتخت کوبا، حدود 170 کیلومتر است. با این حال، دسترسی به این روستا راحت است. از هاوانا می‌توان با ماشین یا اتوبوس به راحتی به وینالس سفر کرد. مسیر حدود 2 ساعت طول می‌کشد.

آب و هوا

آب و هوای وینالس گرم و مرطوب است. دمای هوا در طول سال بین 22 تا 33 درجه سانتیگراد متغیر است.

تابستان‌های وینالس گرم و شرجی هستند. دمای هوا معمولاً بین 27 تا 33 درجه سانتیگراد در نوسان است. رطوبت هوا نیز بالاست.

زمستان‌ها معتدل‌تر هستند با دمایی میان 22 تا 28 درجه سانتی‌گراد. با این‌حال، شب‌ها خنک‌تر می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از وینالس بهار و پاییز است زمانی‌که آب‌وهوا مطبوع‌تر است.

جاذبه‌های طبیعی

مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری وینالس، مناظر طبیعی زیبا و بکر آن است.

تپه ماهورها

ویژگی منحصربفرد وینالس تپه‌ماهورهای عظیم آن است که Mogotes نامیده می‌شوند. این تپه‌های سنگی حاصل فرسایش طبیعی سنگ‌های آهکی در طول میلیون‌ها سال هستند و شکل‌های عجیب و غریبی به خود گرفته‌اند.

این تپه‌ماهورها در میان جنگل‌های انبوه استوایی قرار گرفته‌اند و مناظری خیره‌کننده ایجاد کرده‌اند. بلندترین تپه‌ماهور در وینالس، 600 متر ارتفاع دارد.

گردشگران می‌توانند با پیاده‌روی و صعود بر روی این تپه‌ها، از مناظر دیدنی آن‌ها لذت ببرند. البته پیاده‌روی روی تپه‌ماهورها کمی خطرناک و حرفه‌ای است و نیاز به تجهیزات ایمنی دارد.

غارها

غارهای زیادی در دل تپه‌ماهورهای وینالس وجود دارند که برای گردشگران جذابیت زیادی دارند.

معروف‌ترین آن‌ها غار کوئه وا دل ایندیو است که در دل یکی از تپه‌ماهورها قرار گرفته‌است. این غار دارای راهروها و اتاق‌های متعددی است که گردشگران می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند.

دیواره‌ها و سقف غار پوشیده از نورهای رنگارنگ است که ایجاد طیف وسیعی از رنگ‌ها می‌کند. در برخی قسمت‌های غار آب جاری است که مناظر زیبایی را به وجود آورده است.

غار کوئه وا دل ایندیو یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین غارهای طبیعی در کوبا و حتی جهان است.

دره‌های سرسبز

میان تپه‌ماهورهای وینالس، دره‌های سرسبز و پوشیده از گیاهان استوایی قرار گرفته‌اند. این دره‌ها مناظر طبیعی زیبایی را پدید آورده‌اند.

درختان سر به فلک کشیده‌ی موز و انبوهی از گیاهان و درختچه‌های استوایی، این دره‌ها را به بهشتی سرسبز بر روی زمین تبدیل کرده‌اند. جویبارها و رودخانه‌های کوچکی نیز از میان این دره‌ها عبور می‌کنند و آبشارهایی را به وجود آورده‌اند.

پیاده‌روی در این دره‌ها و شنیدن آواز پرندگان استوایی، تجربه‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران است.

فعالیت‌های گردشگری

علاوه بر طبیعت بکر، وینالس فعالیت‌های متنوع گردشگری دیگری نیز برای علاقه‌مندان دارد:

تور سواری اسب

یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه طبیعت وینالس، سواری اسب است. گردشگران می‌توانند با راهنمایی راهنماهای بومی، بر پشت اسب در میان طبیعت سرسبز وینالس تور بزنند.

رصد ستاره

آسمان شب وینالس به دلیل دور بودن از آلودگی نوری شهرها، بسیار صاف و روشن است. این موضوع آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای رصد ستاره تبدیل کرده است.

گردشگران می‌توانند شب‌ها را در وینالس به رصد ستاره و صورت‌های فلکی بپردازند.

گشت غارنوردی

برای علاقه‌مندان به ماجراجویی، گشت‌های غارنوردی در دل غارهای وینالس برگزار می‌شود. این گشت‌ها با راهنمایی متخصصان غارنوردی انجام می‌شود.

غارهای وینالس برای غارنوردی مناسب هستند زیرا دمای مطلوبی دارند و پر از مناظر زیبای طبیعی هستند. البته باید توجه داشت که غارنوردی فعالیتی حرفه‌ای و نیازمند آموزش است.

ماهیگیری

رودخانه‌های وینالس پر از ماهی هستند. گردشگران می‌توانند با هدایت ماهیگیران محلی، در این رودخانه‌ها به ماهیگیری بپردازند.

صنایع دستی

وینالس صنایع دستی منحصربفردی دارد که برای گردشگران جالب است.

از جمله مهم‌ترین صنایع دستی این روستا می‌توان به ظروف سفالی، تندیس‌های چوبی، و صنایع دستی چرمی اشاره کرد.

منبع مقاله: روستای وینالس (Vinales) از جاذبه های طبیعی کوبا

انتشار: 19 مهر 1402 بروزرسانی: 20 مهر 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2002

به "روستای وینالس، جاذبه ی طبیعی استثنایی در کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای وینالس، جاذبه ی طبیعی استثنایی در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید