موثرترین ویتامین در مبارزه با ویروس کرونا چیست؟ ، همه چیز درباره جانور گرسنه کهکشان که مرگ همه دنیا را می بیند!

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

موثرترین ویتامین در مبارزه با ویروس کرونا چیست؟ ، همه چیز درباره جانور گرسنه کهکشان که مرگ همه دنیا را می بیند!

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

30 ثانیه به میانگین زمان مطالعه ایرانی ها در دوران شیوع کرونا اضافه شد / اخذ مجوز های متنوع سد راه فعالیت

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مرتبط با کتاب های الکترونیکی گفت: در روز های کرونایی کشور طبق آخرین آمار 30 ثانیه به میانگین زمان مطالعه ایرانی ها اضافه شده است.

دانشگاه؛ سنگری برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمن

چرا از دانشگاه ها عالمانی بی عمل ساخته ایم؟ امروزه به دلیل تشدید تحریم های ظالمانه علیه کشور، لزوم افزایش رابطه دانشگاه ها و بنگاه های اقتصادی محسوس تر است. بنگاه های اقتصادی به تحقیق و توسعه داخلی به جای واردات فناوری از خارج- به منظور توسعه بازار و رفع نیاز های فناورانه - نیاز دارند. این در حالی است که چالش قدیمی ارتباط صنعت و دانشگاه همچنان بعنوان یکی از حل نشده ترین مسائل زیست بوم علم و فناوری کشور است و بسیاری از مراکز سیاست پژوهی و اندیشگاهی به دنبال راهکاری برای افزایش ارتباط و همکاری این نهاد ها هستند.

روبات ها چگونه جای خود را در کنار ما باز می کنند؟

جولی شاه و لورامیجر، دو متخصص علم روباتیک MIT، معتقدند که ماشین ها هر چقدر که هوشمندتر و مستقل تر می شوند، بیشتر راه خود را در زندگی ما باز می کنند و از این رو به طراحان روباتیک توصیه می کنند که علاوه بر اینکه روی طراحی روبات ها تجدیدنظر کنند و دقت بیشتری به خرج بدهند تا آن ها در جامعه انسانی پذیرفته تر و سازگارتر شوند، باید این طراحی به نوعی باشد که جامعه نیز بتواند برای استقرار روبات های کارگر خود را آماده کند.

همه چیز درباره جانور گرسنه کهکشان که مرگ همه دنیا را می بیند

هیچ چیزی در دنیا ترسناک تر از سیاهچاله ها نیست. سیاهچاله ها نواحی در فضا هستند که گرانش در آن ها به قدری زیاد است که هیچ چیزی نمی تواند از آن بگریزد. نیمی از جایزه نوبل فیزیک سال 2020 به راجر پنروز تعلق گرفت که با عملیات ریاضیاتی نشان داد که سیاهچاله ها نتیجه گریزناپذیر نظریه گرانش انیشتین هستند. نیم دیگری از این جایزه به آندریا گیز و رینهارد گنزل تعلق گرفت که نشان دادند یک سیاهچاله عظیم در مرکز کهشکشان ما قرار گرفته است.

ویروس کرونا چگونه بر قلب تاثیر می گذارد؟

اگرچه ویروس کرونا به عنوان یک ویروس ریوی شناخته می شود، پزشکان معتقدند که این ویروس می تواند بطور مستقیم بر ماهیچه های قلب اثر داشته و به قلب آسیب بزند. در بعضی افراد، همزمان با اینکه این ویروس کارایی ریه را کاهش می دهد، ممکن است قلب را از اکسیژن کافی محروم کند. گاهی اوقات این ویروس باعث ایجاد پاسخ التهابی طاقت فرسایی می شود که در هنگام تلاش بدن برای مقابله با عفونت، برای قلب عارضه ایجاد خواهد کرد. این ویروس می تواند به رگ های خونی حمله کرده یا در آن ها التهاب ایجاد کند و درنهایت با لخته کردن خون منجربه سکته قلبی شود

موثرترین ویتامین در مبارزه با ویروس کرونا را بیشتر بشناسید

شواهد نشان می دهد که مواد مغذی می توانند نقش مهمی در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا داشته باشند. مطالعات جدید، بیماران بیمارستان اسپانیا را آنالیز کرده و کشف کردند که بیش از 80 درصد بیماران تحت درمان، ویتامین D کافی در خونشان نداشتند. این ویتامین هورمونی است که توسط کلیه ها تولید شده و میزان غلظت کلسیم خون را کنترل می کند و بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد.

دانشمندان از چگونگی ادغام سیاهچاله ها پرده برداشتند

طی پنج سال گذشته، زمانی که دانشمندان از امواج گرانشی مطلع شده اند تا راز های دنیای سیاهچاله ها را نشان دهند، انقلابی در نجوم ایجاد شد. امواج گرانشی زمانی بوجود می آیند که دو سیاهچاله با آزادسازی انرژی عظیمی در یکدیگر ادغام شوند، اما تا به امروز، سرنخ های کمی درباره چگونگی و چرایی ادغام سیاهچاله وجود دارد. امروزه، همکاری محققان رصدخانه موج گرانشی با تداخل سنج لیزری (لیگو) و ویرگو مجموعه ای از اکتشافات ارائه دادند که اولین نکات را درباره منشا ادغام سیاهچاله ها ارائه می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1476

به "موثرترین ویتامین در مبارزه با ویروس کرونا چیست؟ ، همه چیز درباره جانور گرسنه کهکشان که مرگ همه دنیا را می بیند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موثرترین ویتامین در مبارزه با ویروس کرونا چیست؟ ، همه چیز درباره جانور گرسنه کهکشان که مرگ همه دنیا را می بیند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید