نابغه، پردرآمدترین ورزشکار نوجوان ایرانی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، علیرضا فیروزجا که با هنرنمایی شب گذشته اش و افزایش 20واحدی ریتینگ به درجه 2748رسیده است و هنوز تا هجده سالگی و رسیدن به رکورد ریتینگ 2800کارلسن قبل از 18سالگی زمان مناسبی در اختیار دارد یکی از موفقترین و پولسازترین ورزشکاران نوجوان ایرانی در تاریخ ورزش دنیا می باشد.

نابغه، پردرآمدترین ورزشکار نوجوان ایرانی

او که بدلیل شیوع کرونا حدود 7ماه زمان را برای رسیدن به رکورد کارلسن به دلیل عدم برگزاری رقابت های ورزشی در دنیا به صورت حضوری ازدست داد، در دو سال گذشته هیچگاه کاهش درجه ای را در هیچ تورنمنتی در آمار خود نداشته و همواره و در همه رقابت ها افزایش واحد ریتینگ را تجربه نموده است.

نفر اول درجه بندی شطرنجباز زیر 20سال دنیا در حال حاضر 17سال دارد، او در 16سالگی به این رکورد رسید و آن را همچنان در اختیار دارد و به نظر هم نمی رسد کسی بتواند به این زودی ها رکورد او را جابجا کند.

فیروزجا که با کسب مقام دومی 39هزار دلار معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان پول رایج حال حاضر ایران به جیب زد در ماه های گذشته در بیشتر مسابقاتی که به صورت آنلاین برگزار گردید یکی از نفراتی بود که جوایز دلاری را به خود اختصاص داده است و دلار های پرداختی اسپانسر های این رشته ورزشی را به حساب شخصی خود واریز نموده است.

درآمد زایی خالص فیروزجا از درب منزل و پشت میز کامپیوتر شخصی و با نبوغ خود در ملاقات های سریع و نیمه سریع آنلاین شطرنج برابر بهترین های دنیا در حالی رقم می خورد که خیلی ازورزشکاران بدلیل تعطیلی رقابت های ورزشی در حال استراحت در منزل بودند و خیلی از بیزینس ها نیز در تلاطم مالی ایجاد شده آسیب فراوان دیده بودند.

او هر چه که کاشته خیلی زود و در نوجوانی در حال برداشت است و درآمدش در بین ورزشکاران حال حاضر ایرانی می تواند در بین بهترین ها لقب بگیرد.

شاید خیلی ازفوتبالیست های حال حاضر لیگ برتر هم در طی یک سال به اندازه او در آمد نداشته باشند، فوتبالیست هایی که در زمان نوجوانی حتی توان تهیه کفش فوتبالی مناسب را هم نداشتند و بعد از سال ها کوشش و در عظیمسالی قرارداد حرفه ای بستند و به نوایی رسیدند.

با روندی که فیروزجا در پی گرفته و صندلی بالای او در دنیا شطرنج و حضور او در سوپر تورنمنت های عظیم دنیای که با دعوتنامه های شخصی به جهت افزایش وصندلی برند تورنمنت ها انجام می گردد بدون شک و خیلی زود علیرضا فیروزجا یکی ازپردرآمدترین ورزشکاران تاریخ ایران خواهد شد.

نابغه ایرانی علاوه بر این درآمد های هنگفت یکی از جدی ترین کاندید های قهرمانی این رشته در دنیا است و خیلی از کارشناسان پیش بینی کردند مگنوس کارلسن نروژی که حدود 10سال است قهرمان بلامنازع دنیا است تاج و تخت قهرمانی را به فیروز جا قبل از رسیدن او به 20سالگی خواهد داد.

منبع:ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1452

به "نابغه، پردرآمدترین ورزشکار نوجوان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابغه، پردرآمدترین ورزشکار نوجوان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید