ند پرایس: تحریم های غیرهسته ای ایران به قوت خود باقی می ماند!

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در سخنانی مدعی شد که توافق هسته ای ایران موسوم به برجام مانعی بر سر راه اِعمال تحریم های غیرهسته ای علیه این کشور نخواهد بود.

ند پرایس: تحریم های غیرهسته ای ایران به قوت خود باقی می ماند!

ند پرایس در نشست خبری شامگاه دوشنبه تأکید کرد که دولت جو بایدن تحریم های اعمال شده علیه ایران به بهانه های واهی همچون حمایت از تروریسم را لغو نخواهد کرد.

پرایس همچنین مدعی شد که دولت آمریکا برای بازگشت به برجام تنها ضروری است تحریم هایی را که با برجام ناسازگار هستند برطرف کند.

این در حالی است که علی ربیعی سخنگوی دولت ایران هفته گذشته در خصوص لزوم برطرف تمام تحریم های واشنگتن علیه تهران گفت: ملاک برای تعهدات همه طرف ها متن برجام بوده و مطابق آن کلیه تحریم های آمریکا باید به صورت مؤثر و قابل راستی آزمایی برطرف گردد.

وی گفت: به همین دلیل، از نظر جمهوری اسلامی ایران، دولت آمریکا مسئول قطع انجام تعهدات این کشور بوده و لذا سیاست داخلی ایالات متحده موضوع توجه ما نیست. ضروری است تاکید گردد اختلاف نظرهایی درباره لیست برطرف تحریمی وجود دارد ولی ما پیروز شدیم این اختلافات را کاهش دهیم و رایزنی ها و گفتگوها ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1832

به "ند پرایس: تحریم های غیرهسته ای ایران به قوت خود باقی می ماند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ند پرایس: تحریم های غیرهسته ای ایران به قوت خود باقی می ماند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید