تور آلمان ارزان: نگرانی متخصصان اطفال در آلمان از بروز علائم تازه اومیکرون در بچه ها

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، با وجود گذشت حدود 2 سال از آغاز همه گیری ویروس کرونا، همچنان این ویروس مرموز متخصصان و پزشکان را غافلگیر می نماید. علائم کووید 19 در بین خردسالان و بچه ها با علائم شناخته شده سویه های قبلی در بین بزرگسالان فرق دارد.

تور آلمان ارزان: نگرانی متخصصان اطفال در آلمان از بروز علائم تازه اومیکرون در بچه ها

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش یورونیوز، شیوع سریع تر و گسترده تر سویه اومیکرون به ویژه در بین بچه ها بر نگرانی والدین و پزشکان افزوده است. در یک بیمارستان مخصوص اطفال در حومه شهر بُن آلمان، متخصصان علائم جدیدی را در بچه ها مبتلا به اومیکرون مشاهده نموده اند. با وجودی که به نظر می رسد شدت این سویه در مقایسه با سویه های پیشین کمتر باشد اما در بعضی از بچه ها علائمی بروز داده که بر نگرانی ها افزوده است.

نتایج مراجعات به این مرکز درمانی در بیشتر موارد نشان دهنده آن است که ابتلای بچه ها به اومیکرون یا توام با مسائل گوارشی بوده یا در آنها ابتلا به بیماری های عمومی مشاهده شده است. به نظر می رسد بچه ها در سنین پایین تر بیش تر به مسمومیت خونی یا نوعی سپتیسیمی (Sepsis یا همان گندخونی که نوعی التهاب است که سراسر بدن را فرا می گیرد و به علت عفونت پیش می آید) در نتیجه ابتلا به اومیکرون دچار شوند.

شدت مریضی در این دسته از بچه ها بالا است و اغلب به تزریق سرم احتیاج پیدا می نمایند چرا که به هیچ وجه تمایلی به خوردن و یا نوشیدن ندارند. اما معمولا این بچه ها به مسائل تنفسی دچار نمی شوند.

دکتر گرد هورنف، متخصص اطفال در بیمارستان سنت آگوستن با اشاره به موارد بالا تاکید می نماید که مسائل حاد تنفسی به شیوه ای که در موج اول کووید شاهدش بودیم، دیگر وجود ندارند. علائم اومیکرون در میان خردسالان خفیف تر است و کار بیشتر آن ها حتی اگر به بیمارستان هم کشیده گردد، معمولا به آی سیو(بخش مراقبت های ویژه) کشیده نمی گردد. بچه ها و نوزدانی که در بیمارستان بستری می شوند در مقایسه با بزرگسالان به اکسیژن اضافی یا دستگاه تنفس مصنوعی (وانتیلاتور) احتیاج پیدا نمی نمایند.

اما عوارض کووید محدود به بیماری های جسمی نیست. به اعتقاد دکتر گردهورنف مسائل روحی-روانی ناشی از همه گیری و محدودیت های اجتماعی به وجود آمده هم می تواند تاثیر مخرب بسزایی در آینده بچه ها داشته باشد.

مسائلی که متخصصان اطفال در بین این گروه سنی مشاهده می نمایند لزوما در ارتباط مستقیم با خود ویروس نیست، بلکه بیشتر با تدابیر جانبی و محدودیت های آن مرتبط است. عدم تعادل روحی دومین مولفه رایج بین بچه های بوده که به این بیمارستان در آلمان مراجعه داشته اند. دکتر هورنف می گوید تا به حال با این همه کودکی که از بی اشتهایی در رنج باشند روبرو نشده بوده است.

در این بیمارستان اطفال، مرکزی هم برای واکسیناسیون این گروه سنی ایجاد شده است. طبق آمارهای رسمی در آلمان تا کنون حدود 20 درصد از گروه سنی 5 تا 11 سال حداقل یک دُز واکسن را دریافت نموده اند. حدود 60 درصد گروه سنی 11 تا 17 سال این کشور هم 2 دُز واکسن زده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2186

به "تور آلمان ارزان: نگرانی متخصصان اطفال در آلمان از بروز علائم تازه اومیکرون در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: نگرانی متخصصان اطفال در آلمان از بروز علائم تازه اومیکرون در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید