هشدار ترامپ نسبت به تعلل چین در مذاکرات تجاری

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رییس جمهور آمریکا هشدار داد اگر مذاکرات تجاری طولانی گردد، در دوره دوم ریاست جمهوری خود نسبت به چین برخورد شدیدتری خواهد داشت.

هشدار ترامپ نسبت به تعلل چین در مذاکرات تجاری

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، دو اقتصاد بزرگ چین اوایل هفته جاری دور جدیدی از تعرفه ها را علیه صادرات یکدیگر وضع کردند که بازارهای اقتصادی را ملتهب ساخت و شبح رکود اقتصاد جهانی را دوباره زنده کرد. مذاکره نمایندگان آمریکا و چین قرار است ماه میلادی جاری دیدار نمایند اما هنوز تاریخی تعیین نشده است.

بازار سهام آمریکا روز سه شنبه پس از آماری که نشان داد فعالیت کارخانه ای در این کشور در اوت برای نخستین بار از سال 2016 رشد منفی داشته است، سقوط کرد. بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا نیز به پایین ترین حد از ژوییه سال 2016 رسید.

شاخص فعالیت کارخانه ای موسسه مدیریت عرضه (ISM) در اوت به 49.1 واحد در مقایسه با 51.2 واحد در ژوییه کاهش پیدا کرد. قرائت پایین 50 واحد به منزله رشد منفی بخش فراوری است. بخش فراوری آمریکا حدود 12 درصد از اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد.

ترامپ این آمار منفی را نادیده گرفت و در پیامی در توییتر اعلام نمود که آمریکا در مذاکراتش با چین به خوبی عمل نموده است و روی ضرری که تعرفه های آمریکا به اقتصاد چین وارد می نماید مانور داد.

وی به چین هشدار داد اگر اختلافات تجاری دو طرف حل نگردد و وی در نوامبر سال 2020 برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز گردد، چین شرایط دشوارتری را سپری خواهد نمود. با این حال ترامپ به جزییات مربوط به مذاکرات و نقشه ای که در سر دارد اشاره ای نکرد.

توماس داناهو، مدیرعامل اتاق بازرگانی آمریکا به شبکه سی ان بی سی گفت که شرکتها و کارکنان آمریکایی ضرر تعرفه های آمریکا را متحمل می شوند و البته اقتصاد چین نیز آسیب دیده است. وی از ترامپ خواهان تعرفه های جدید را که به اجرا درآمدند به تعویق بیاندازد تا دو طرف فرصت برای رسیدن به توافق داشته باشند.

وی گفت: تصویب توافق تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا ممکن است به رونق اقتصاد آمریکا یاری کند و بازارهای اقتصادی را مطمئن می سازد.

ترامپ که جمهوریخواه است مکررا اظهار نموده که معتقد است پکن کوشش می نماید مذاکرات تجاری را کش دهد تا یک رییس جمهور دموکرات در انتخابات سال 2020 آمریکا برنده گردد و این کشور شرایط بهتری در توافق داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن از روز یکشنبه وضع تعرفه 15 درصدی روی مجموعه ای از کالاهای چینی را شروع کرد و همزمان چین واردات نفت خام آمریکا را هدف تعرفه قرار داد.

چین به تازگی علیه تعرفه های آمریکا روی کالاهای چینی به سازمان جهانی تجارت شکایت برده که سومین شکایت علیه تعرفه های آمریکا روی واردات کالاهای چینی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 543

به "هشدار ترامپ نسبت به تعلل چین در مذاکرات تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترامپ نسبت به تعلل چین در مذاکرات تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید