هشدار نسبت به افزایش مصرف آب

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: اگر رویه افزایشی مصرف آب از سوی مردم ادامه یابد قطعا در فصل گرما چالش هایی پیش رو خواهد بود. امیدواریم شرایط فعلی و این بیماری قبل از فرا رسیدن فصل گرم سال کنترل گردد و مردم نیز صرفه جویی را مدنظر داشته باشند.

هشدار نسبت به افزایش مصرف آب

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف عرفانی نسب اضافه نمود: برخلاف روال هر سال و کاهش مصرف آب در فروردین ماه، کرونا میزان مصرف آب و روال طبیعی مصرف آن در ماه اول بهار را تغییر داد.

عرفانی نسب ادامه داد: معمولا طبق روال هر ساله مصرف آب در اسفندماه نسبت به ماه های دیگر سال به لحاظ شست و شوی خانگی افزایش می یابد و سال جاری نیز همین رویه تکرار شد، اما شرایط به مانند هرسال پیش نرفت.

وی گفت: عموما در فروردین ماه میزان مصرف آب به شدت کاهش می یافت، اما فروردین ماه 99 اینگونه نشد. معمولا میزان مصرف آب در اسفندماه حدود 15 درصد نسبت به ماه های دیگر بیشتر است و این میزان در فروردین کاهش می یابد، اما شیوع بیماری کرونا، حساسیت جامعه و لزوم رعایت اصول بهداشتی، مصرف آب را در فروردین ماه نه تنها کاهش نداد بلکه علاوه بر افزایش 15 درصدی مصرف در اسفندماه در اولین ماه سال 99 نیز مصرف حدود 8 درصد بالاتر رفت.

عرفانی نسب اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 3700 لیتر در ثانیه آب در استان مصرف می گردد در حالی که در زمستان میزان مصرف بین 3 هزار تا 3200 لیتر در ثانیه بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اضافه نمود: در شرایط کنونی خواهان مدیریت مصرف آب هستیم، خوشبختانه در حال حاضر کمبودی در حوزه منابع آب نداریم و حتی در روستاها به غیر موارد معدودی که همیشه آبرسانی سیار می شوند، مسئله ای وجود ندارد، اما نگران فرا رسیدن فصل گرم و افزایش مصرف آب هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1092

به "هشدار نسبت به افزایش مصرف آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به افزایش مصرف آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید