همایش روزجهانی صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از برگزاری همایش روز جهانی صنایع دستی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در تاریخ 23 خردادماه جاری در محل اتاق بازرگانی کرمان اطلاع داد.

همایش روزجهانی صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران کرمان؛فریدون فعالی،با اشاره به اینکه در این همایش از اساتید،فعالان و پیشکسوتان صنایع دستی این استان تقدیر می گردد گفت:این استان دارای 70 هزار هنرمند صنایع دستی است که در 100 رشته مختلف و زیرمجموعه های این رشته ها مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی وصنایع دستی استان کرمان اضافه کرد: با توجه به اهمیت صنایع دستی در حوزه اشتغال و جذب توریست، یکی از اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی،توریستی و صنایع دستی استان کرمان توسعه و حمایت از صنایع دستی و هنرمندان این حوزه است.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری کمیسیون توریستی، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان برگزار می گردد.

فعالی، به افتتاح نمایشگاه تخصصی پته کهن کرمان همزمان با همایش روز جهانی صنایع دستی خبر دادو اضافه کرد: این نمایشگاه با شعار دوستی با طبیعت از تاریخ 23 خردادماه جاری به مدت یک هفته در محل مرکز نوآوری و شتابدهی تگ واقع در خیابان شهید کامیاب برپا می گردد.

وی اعلام کرد:در این نمایشگاه برگزاری انواع ورک شاپ های آموزشی،وبینارهای آموزشی و همچنین نشست های تخصصی و فروش و نمایش آثار هنرمندان صنایع دستی را خواهیم داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1881

به "همایش روزجهانی صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش روزجهانی صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید