پاشائی بهرام: ویژگی منطقه ها آزاد معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران - رئیس فراکسیون منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی مجلس محصور بودن و تراز تجاری مثبت را از جمله ویژگی های منطقه ها آزاد معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برشمرد.

پاشائی بهرام: ویژگی منطقه ها آزاد معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

معصومه پاشائی بهرام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده در منطقه ها آزاد تجاری- صنعتی و منطقه ها ویژه مالی، گفت: در نشست امروز صحن علنی مجلس بندش تبصره 6 لایحه بودجه به درخواست نمایندگان حذف و مقرر شد که براساس قانون مادر مالیاتی عمل گردد به این معنا که منطقه ها آزاد مالی که محصور بودن آن به تایید گمرگ جمهوری اسلامی رسیده و نقاط جمعیتی آن ها از مراکز تولیدی خارج باشد و تراز تجاری آن ها مثبت باشد از معافیت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار خواهند شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه بودجه سال 1401 به این موضوع توجه نشده بود و تمامی منطقه ها آزاد ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بودند اما با مصوبه امروز مجلس، منطقه ها آزادی که دارای سه مولفه مذکور باشند، معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مصوبه از یک سو مشوقی برای بهبود سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد مشمول می گردد و از سوی دیگر انگیزه ای برای سایر منطقه ها آزاد خواهد بود تا به استانداردهای جهانی دست یابند و بتوانند از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

رئیس فراکسیون منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی مجلس خطاب به فعالان مالی منطقه ها آزاد، گفت: این افراد باید در راستای ارتقا جایگاه منطقه ها آزاد کوشش نمایند تا مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده شوند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2259

به "پاشائی بهرام: ویژگی منطقه ها آزاد معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشائی بهرام: ویژگی منطقه ها آزاد معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید