پکن: چین به سیاست یک کشور، دو سیستم در قبال هنگ کنگ ادامه خواهد داد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد که پکن قاطعانه سیاست یک کشور دو سیستم را در قبال منطقه خودمختار هنگ کنگ ادامه خواهد داد.

پکن: چین به سیاست یک کشور، دو سیستم در قبال هنگ کنگ ادامه خواهد داد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شی جینپینگ رئیس جمهور چین امروز (دوشنبه) در واکنش به تحولات و ناآرامی های اخیر در منطقه خودمختار هنگ کنگ تأکید کرد که پکن سیستم یک کشور دو سیستم را حفظ خواهد نمود.

به نوشته پایگاه استریت تایمز، رئیس جمهور چین که یک روز قبل از مراسم سالگرد هفتادمین سالگرد روی کار آمدن حزب کمونیست در این کشور (روز ملی چین) صحبت می کرد، اضافه کرد: پکن به طور کامل و قاطع به اجرای اصول یک کشور، دو سیستم و درجه بالایی از خودمختاری ادامه خواهد نمود.

منطقه خودمختار هنگ کنگ که تحت حاکمیت بریتانیا بود در سال 1997 با امضای قراردادی میان چین و انگلیس تحت حاکمیت چین نهاده شد، با این شرط که خودمختاری این منطقه رعایت گردد.

از چند ماه گذشته شماری از مردم هنگ کنگ در اعتراض به تصویب طرحی در مجلس این کشور در زمینه استرداد مجرمین به چین به خیابان ها آمده و علیرغم عقب نشینی دولت محلی این کشور از این طرح، اعتراضات همچنان ادامه دارد.

کری لام رئیس دولت محلی هنگ کنگ روز سه شنبه به پکن سفر می نماید تا مراسم سالگرد روز ملی چین شرکت کند. معترضان طی روزهای گذشته در اعتراض به این سفر ناآرامی ها و اعتراض ها را تشدید نموده اند. روزهای شنبه و یکشنبه پلیس برای متفرق کردن اغتشاشگران از گاز اشک آور، اسپری فلفل و ماشین های آب پاش استفاده نموده است.

معترضان در هفته های اخیر صراحتا خواهان جدایی هنگ کنگ از چین و بازگشت به دوران حاکمیت بریتانیا شده اند.

دولت چین از همان ابتدا آمریکا و اروپا را به دست داشتن در دامن زدن به اعتراضات متهم نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 527

به "پکن: چین به سیاست یک کشور، دو سیستم در قبال هنگ کنگ ادامه خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: چین به سیاست یک کشور، دو سیستم در قبال هنگ کنگ ادامه خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید