کاظمی: تعلیم و تربیت بدون بهره بردن از وجود معلمان هنرمند به اهداف خود نمی رسد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با صدور پیامی به مناسبت دومین جشنواره معلمان هنرمند گفته است تعلیم تربیت بدون بهره بردن از وجود معلمان هنرمند به اهداف خود نمی رسد.

کاظمی: تعلیم و تربیت بدون بهره بردن از وجود معلمان هنرمند به اهداف خود نمی رسد

متن پیام علیرضا کاظمی به شرح زیر است:

به نام خداوند جان آفرین

پروردگار بزرگ و بلند مرتبه را سپاسگزاریم که یک بار دیگر توفیق خدمت گزاری به ساحت ارجمند فرهنگ و هنر ایران زمین را به ما عنایت فرمود تا بتوانیم دومین جشنواره ملی معلمان هنرمند را برگزار کنیم.

در سده های متمادی بی تردید حکیمان و معلمان ایران زمین با الهام از تعالیم الهی و معنوی کامل ترین و متقن ترین مجموعه های ادبی و هنری را به عنوان میراثی جاودان و بسیار ارزشمند از خود به جای گذاشتند که قطعاً زیر بنای تمدن اسلامی و ملی ما را تشکیل می دهد.

معلمان هنرمند با تأسی از هنرمندان بزرگ این سرزمین که در مدرسه عشق آموخته اند و آموزش داده اند، بار دیگر پا به عرصه هنرنمایی می گذارند تا با درخشش خود، نسل نونهال را به آینده ای روشن تر نوید دهند. معلمان هنرمند دیدبانان جامعه اند. در حقیقت همین معلمانند که با نگاه دقیق و ظریف، آیینه داری می کنند و راه را از چاه باز می شناسانند.

امروز نظام تعلیم تربیت به ارزش معلمان هنرمند و نقششان در پیش برد اهداف آموزشی و پرورشی پی برده است و بر این باور است که بدون توجه به هنر و فرهنگ و بدون بهره بردن از وجود معلمان هنرمند و فرزانه هرگز نخواهد توانست به اهداف بلند و آرمان های خود دست یابد.

جشنواره معلمان هنرمند در واقع عرصه ای است برای اعتلای آموزش و پرورش شیرین و دلپذیر. اکنون که شاهد برگزاری افتتاحیه دومین جشنواره معلمان هنرمند در شیراز-شهر بزرگان فرهنگ ایران زمین- و در جوار بارگاهِ مقدس شاهچراغ، آرامگاه شیخِ سخن، سعدی و عارف بی ریا حافظ هستیم، بر خود وظیفه می دانم، از همه بزرگوارانی که زمینه برگزاری اولین دوره جشنواره معلمان هنرمند را فراهم کردند، تشکر کنم و قدردان تلاش هایشان در تداوم این حرکت ارزشمند و اجرای دومین دوره این جشنواره باشم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2069

به "کاظمی: تعلیم و تربیت بدون بهره بردن از وجود معلمان هنرمند به اهداف خود نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاظمی: تعلیم و تربیت بدون بهره بردن از وجود معلمان هنرمند به اهداف خود نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید