کرونا در اروپا، از بالاترین مرگ روزانه در ایتالیا تا شرایط بحرانی در خانه&zwnjهای سالمندان

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که شرایط خانه‌های سالمندان در جریان شیوع کرونا در این اتحادیه بحرانی است و ایتالیا هم با ثبت 993 مرگ کرونا در 24 ساعت بالاترین رکورد مرگ روزانه از زمان شیوع این بیماری را ثبت نموده است.

کرونا در اروپا، از بالاترین مرگ روزانه در ایتالیا تا شرایط بحرانی در خانه&zwnjهای سالمندان

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان جولان داده و نگرانی های زیادی را در بین مقامات و شهفرایندان این اتحادیه ایجاد نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

432 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

بر اساس جدیدترین اخبار اروپا انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 23449 مورد جدید دیگر ابتللا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد و 432 نفر هم در این مدت دراثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

هشدار درباره شرایط کرونایی سخت در خانه های سالمندان آلمان

کمیسر فدرال مربوط به بخش پرستاری و مراقبت دولت فدرال آلمان هم از شرایط کرونایی سخت در خانه های سالمندان هشدار داده است.

کاهش اعتماد شهفرایندان به مدیریت بحران دولت

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد با توجه به تاثیر کم اعمال قرنطینه در آلمان بر فرایند شیوع کرونا اعتماد شهفرایندان به مدیریت بحران دولت کاهش پیدا نموده و بیشتر شهفرایندان با ترس و نگرانی به فرایند روزافزون پر شدن ظرفیت بیمارستان ها می نگرند.

جدیدترین نظر سنجی موسسه اینفراتست دیامپ که به سفارش روزنامه دی ولت اجرا شده است نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان اعمال محدودیت ها برای کریسمس را خوب ارزیابی نموده اما آن را برای عید پاک درست نمی دانند.

بر این اساس 52 درصد شهفرایندان آلمانی محدودیت ها برای کریسمس را بیشتر درست و 44 درصد آن را بیشتر غلط دانسته اند. درباره محدودیت ها در عید پاک 68 درصد این قواعد را بیشتر غلط و تنها 30 درصد آن را بیشتر مثبت ارزیابی نموده اند. با افزایش سن شهفرایندان مخالفت ها با این محدودیت ها افزایش می یابد.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که تردیدها به مدیریت کرونای دولت افزایش پیدا نموده است. بعد از محدودیت های ناموفق در مهار کرونا در ماه نوامبر نارضایتی ها از عملکرد بیشتر سیاستمدران بلند پایه آلمانی افزایش پیدا نموده است.

بر این اساس میزان رضایتمندی از وزیر بهداشت و رئیس حزب سوسیال مسیحی یک درصد و میزان رضایتمندی از مرکل 3 درصد و میزان رضایت شهفرایندان از معاون وی که وزیر دارایی هم هست 8 درصد کاهش داشته است.

در این میان میزان رضایتمندی از دولت ائتلافی هم در کل حدود 5 درصد کاهش داشته است.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که بخصوص ترس های شهفرایندان آلمانی افزایش پیدا نموده است.

وحشت آلمانی ها از پر شدن ظرفیت بیمارستان ها

اخبار مربوط به پر شدن ظرفیت بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها بخصوص در شهر برلین که بعضی از آن ها حتی ممنوعیت پذیرش بیماران را اعلام نموده اند تاثیرات بدی در شرایط روحی و روانی انسان ها بر جای گذاشته است. بر این اساس در این شرایط بسیاری از شهفرایندان آلمانی ازبیمار شدن چه کرونا باشد و چه غیر از آن می ترسند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که نگرانی درباره مراقبت های پزشکی ناکافی در بین شهفرایندان تا 15 درصد افزایش داشته و 36 درصد هم در این باره نگرانی های بالا و یا بسیار بالا دارند.

نتایج این نظر سنجی به عنوان سیگنالی برای سیاستمداران آلمانی مطرح است مبنی بر اینکه اساس اعتماد در معرض خطر است و این مسئله نباید دست کم گرفته گردد.

58 درصد شهفرایندان هم از آسیب های طولانی مدت کرونا به سلامت خود نگرانند که تعداد آن ها نسبت به ماه اکتبر 5 درصد افزایش پیدا نموده است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که شهفرایندان در بخش های زیادی دچار استرس شده و به صورت فزاینده نگران هستند.

تاکید مرکل بر لزوم تقویت سازمان بهداشت جهانی

صدر اعظم آلمان در نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل درباره آینده مقابله با بحران کرونا ابراز خوش بینی نموده و بر لزوم تقویت سازمان بهداشت جهانی تاکید نمود.

مرکل برنامه های سازمان ملل علیه بیماری کووید 19 را تمجید نموده و گفت: این نهاد یک بستر جهانی برای توزیع و فراوری داروها و واکسن ها و تشخیص ها ایجاد نموده است.

وی همچنین گفت که این برنامه ها به حمایت های اقتصادی بیشتر احتیاج دارد. مرکل همچنین تاکید نمود که هیچ کس نباید این مسئله را فراموش کند که این بیماری همه گیر تنها در صورتی کاملا رفع می گردد که همه مردم جهان یک دسترسی عادلانه به واکسن کرونا داشته باشند.

شروع اولین مرحله واکسیناسیون در پرتغال از اول ژانویه

پرتغال هم اعلام نموده که می خواهد از اول ژانویه اولین مرحله واکسیسناسیون علیه کرونا را شروع نموده و حدد 10 درصد مردم را در ابتدای کار واکسینه کند.

993 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

نهادهای بهداشتی ایتالیا هم شب گذشته از 993 مورد مرگ کرونایی جدید در این کشور در عرض 24 ساعت اطلاع دادند که بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یک روز بوده است. 23225 نفر هم در این مدتت به کرونا مبتلا شده اند.

عبور آمار مرگ های کرونایی در انگلیس از مرز 60 هزار نفر

در انگلیس هم شمار موارد مرگ های کرونایی از مرز 60 هزار نفر عبور نموده و در عرض 24 ساعت 414 مورد مرگ دیگر در اثر ابتلا به این بیماری ثبت شده است. 14879 نفر هم در این مدت زمان به کرونا مبتلا شدند.

تشدید محدودیت ها در دستور کار دولت سوئیس

کشور سوئیس هم تشدید محدودیت ها را در دستور کار قرار داده است. وزیر بهداشت این کشور آمار مبتلایان به کرونا در کشورش را همچنان بالا و شرایط را نگران کننده دانسته است.

شروع واکسیناسیون گسترده در انگلیس از سه شنبه آینده

سرویس بهداشت ملی انگلیس NHS اعلام نموده که بعد از رسیدن اولین دوزهای واکسن کرونا به کشور از سه شنبه آینده واکسیناسیون را شروع می نماید. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از بزرگترین واکسیناسیون جمعی در تاریخ انگلیس صحبت نموده است.

تشدید محدودیت ها در ایتالیا در کریسمس

ایتالیا هم اعلام نموده که می خواهد با قواعد کرونایی سختگیرانه تر برای دوران کریسمس و سال نوی میلادی از شیوع موج سوم کرونا جلوگیری کند.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در لیتوانی

کشور لیتوانی هم از بالاترین ابتلای روزانه در 24 ساعت گذشته اطلاع داده است. نهادهای بهداشتی این کشور از ابتلای 2450 مورد به کرونا در این کشور در 24 ساعت اطلاع دادند.

هشدار سازمان عفو بین الملل درباره شرایط بد خانه های سالمندان اسپانیا

در جریان شیوع موج دوم کرونا سازمان عفو بین الملل (امنستی) درباره شرایط خانه های سالمندان اسپانیا هشدار داده است. این نهاد بین المللی اعلام نموده که از بیشتر ساکنان خانه های سالمندان بخصوص در مناطق مادرید و کاتالونیا مراقبت ضعیفی می گردد.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری بسیاری از ساکنان خانه های سالمندان در این مناطق در موج اول کرونا زمانی که لازم بود به بیمارستان آورده نشدند و در اتاق های خود تنها رها شدند.

عفو بین الملل با استناد به آمارهای دولت اسپانیا حدود نیمی از قربانیان کرونا در اسپانیا را ساکنان خانه های سالمندان اعلام نموده است.

جدیدترین آمار بیماران مبتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدتین آمارها تا به حال 2257331 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده و 54140 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1693591 نفر به کرونا مبتلا شده و 46038 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1674134 نفر به کرونا مبتلا شده و 60113 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1664829 نفر به کرونا مبتلا شده و 58038 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1128742 نفر به کرونا مبتلا شده و 18260 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1495

به "کرونا در اروپا، از بالاترین مرگ روزانه در ایتالیا تا شرایط بحرانی در خانه&zwnjهای سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از بالاترین مرگ روزانه در ایتالیا تا شرایط بحرانی در خانه&zwnjهای سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید