کشت بیش از 168 هزار هکتار گندم، جو و کلزا در لرستان

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از 168 هزار هکتار گندم، جو و کلزا در استان کشت شده است.

کشت بیش از 168 هزار هکتار گندم، جو و کلزا در لرستان

سید عماد شاهرخی گفت: تا به امروز 26 هزار هکتار گندم آبی، 104 هزار هکتار گندم دیم، 3100 هکتار جو آبی، 33 هزار هکتار جو دیم و 2100 هکتار دانه روغنی کلزا در سطح اراضی کشاورزی استان کشت شده است.

وی همچنین خطاب به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها، اضافه کرد: جلسات رفع تداخلات به صورت مستمر حتی در روز های تعطیل و ایام غیر اداری نیز برگزار شوند و آراء قطعی امور اراضی شهرستان ها مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص شرایط کود اضافه کرد: رمز موفقیت کشاورزان پیشرو در افزایش اندازه و اندازه کوددهی نیست بلکه به موقع و درست کوددهی می تواند نقش بسزایی در تولید ایجاد کنیم و در حال حاضر از نظر تأمین کود مشکل خاصی وجود ندارد.

شاهرخی بر نقش کارشناسان پهنه در موفقیت این طرح اشاره کرد و گفت: با تقسیم کار و ایجاد انگیزه بین رؤسا و کارشناسان مراکز با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها در راستای افزایش تولید و خدمات رسانی گام برداریم.

وی به وظیفه مدیریت هماهنگی ترویج اشاره و عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود، تجربیات کشاورزان پیشرو، توصیه های کارشناسان پهنه و ترویج به موقع آن می توانیم به جهش در تولید و نتیجه مطلوبی برسیم.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2347

به "کشت بیش از 168 هزار هکتار گندم، جو و کلزا در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت بیش از 168 هزار هکتار گندم، جو و کلزا در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید