کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق برگزیت را آنالیز می نمایند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت سفرای کشورهای عضو را در جریان نتیجه نهایی مذاکرات قرار داد و این توافق حالا با تمام جزئیات آن در پایتخت های اروپایی مورد آنالیز قرار می گیرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق برگزیت را آنالیز می نمایند

با ما سفر کنید و با بهترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت امروز (آدینه) سفیران 27 عضو اتحادیه اروپا را در جریان نتیجه نهایی مذاکرات و توافق صورت گرفته قرار داد. این خبر را یک سخنگوی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا (آلمان) بیان کرد.

سفیران کشورهای اروپایی بلافاصله طی نامه ای به مجلس اروپا از تصمیم خود برای اجرای موقت توافق نامه تجاری از اول ژانویه خبر دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

یک دیپامات اروپایی در این باره گفت: این اجرای موقت توافق نامه زمان برای آنالیز کامل و منظم پیش نویس این توافق را برای مجلس اروپا فراهم می نماید. مجلس اروپا قبلا این مسئله را آشکار نموده بود که زمان باقی مانده تا انتها امسال میلادی برای تصویب توافق برگزیت بسیار کوتاه است.

توافق نامه مورد مذاکره قرار گرفته بین طرفین حالا باید با تمام جزئیات در پایتخت های کشورهای اروپایی مورد آنالیز قرار گیرد.

قرار است جلسه بعدی سفرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده برگزار گردد و در آن واکنش ها، مسائل و اعتراضات احتمالی کشورهای عضو به این توافق مورد بحث و آنالیز قرار گیرد. در این نشست راه برای امضا واستفاده موقت از این توافق از اول امسال میلادی باز می گردد.

فرایند تایید توافق برگزیت در انگلیس هم شروع شده است. برای این منظور قرار است مجلس انگلیس در تاریخ 30 دسامبر برای یک نشست فوق العاده از تعطیلات زمستانی فراخوانده گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مجلس اروپا روز پنجشنبه اعلام نموده است که توافق تجاری پسابرگزیت بین اتحادیه اروپا و بریتانیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد پیش از آنکه در سال جدید میلادی درباره تصویب نهایی آن تصمیم گیری کند.

نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا روز پنج شنبه پس از چندین دور مذاکره انتها بر سر سازوکار روابط تجاری دوجانبه پس از انتها دوران گذار برگزیت (11 دی ماه) به توافق رسیدند.

توافق برگزیت حدود چهار سال و نیم بعد از همه پرسی انجام شد تا به این ترتیب به مذاکراتی طاقت فرسا و پر استرس پایا ن دهد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن استقبال از این توافق گفت در 28 دسامبر درباره متن این توافقنامه با سایر اعضای کابینه خود رایزنی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1585

به "کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق برگزیت را آنالیز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق برگزیت را آنالیز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید