کمالوندی: تعاملات و همکاری با آژانس ادامه دارد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان توضیحاتی در مورد اظهارات مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه مذاکرات وی با مقامات ایران در جریان سفر اخیرش به تهران، سازنده بوده، اما به نتیجه نرسیده است، ارائه کرد.

کمالوندی: تعاملات و همکاری با آژانس ادامه دارد

به گزارش تسنیم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران شامگاه چهارشنبه در مصاحبه ای در مورد اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیان کرد که مذاکرات ایران و آژانس در جریان سفر مدیرکل این نهاد به تهران به علت اینکه موضوعات متعددی مطرح بوده و مدیرکل آژانس نیز باید برای شرکت در نشست شورای حکام به وین بازمی گشته است، ناتمام مانده است، اما دو طرف توافق نموده اند که مذاکرات در آینده ادامه یابد.

کمالوندی در پاسخ به این سؤال که منظور گروسی از گفتن این جمله که مذاکرات سازنده بود، اما به توافقی دست نیافتیم چیست، گفت: آقای گروسی اشاره کردند که ما مذاکرات داشتیم، سازنده بود، اما به نهایت نرسید. ایشان از کلمه inconclusive استفاده کردند که به معنای ناتمام ماندن است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مسئله ما اجزای مختلف داشت، موضوعات متعددی مطرح بود و ایشان نیز وقت کم داشت، زیرا در آستانه نشست شورای حکام به ایران سفر نموده بود، نتوانستیم که همه مسائل را به خاتمه برسانیم و جمع بندی نهایی داشته باشیم. اما قرار شد که تبادل نظر ها را ادامه بدهیم.

کمالوندی اعلام نمود: همان طور که ایشان هم اشاره کردند، تعاملات و همکاری با آژانس ادامه دارد و ان شاءالله ظرف روز ها و هفته های آینده پیگیری خواهیم کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2104

به "کمالوندی: تعاملات و همکاری با آژانس ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالوندی: تعاملات و همکاری با آژانس ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید