گردشگری می تواند در رونق چرخه مالی و شکسته شدن تحریم ها نقش آفرینی کند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: با توجه به تحریم هایی که در ماههای اخیر به کشور ایران تحمیل شده، ورود گردشگران به کشور می تواند در ر ونق چرخه مالی و شکسته شدن این تحریم ها نقش بسزایی ایفا نماید.

گردشگری می تواند در رونق چرخه مالی و شکسته شدن تحریم ها نقش آفرینی کند

بهترین تجربه سفر را با سفرهای ادلیا تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی استان امروز چهارشنبه 21 آذر 97 در نشست مشترک با راهنمایان گردشگری استان با انتقاد از افزایش تبلیغات تورهای غیرمجاز گردشگری در فضاهای مجازی، گفت: در حال حاضر برگزاری این قبیل تورها به یک معضل بزرگ برای این استان تبدیل شده است.

فرخی اظهار کرد: بدون شک برگزاری این گونه نشست ها فرصتی مناسب برای انعکاس مسائل و حل مسایل پیش روی راهنمایان گردشگری استان است زیرا هدف ما ایجاد فضای همکاری دوجانبه است.

او فعالیت راهنمایان گردشگری را در جذب گردشگران ایرانی و خارجی مهم و موثر دانست و اضافه نمود: عملکرد خوب و مثبت این عزیزان موجب می گردد گردشگران به سفر دوباره ترغیب شوند.

فرخی توضیح داد: با توجه به تحریم هایی که در ماههای اخیر به کشور تحمیل شده است، بنابراین ورود گردشگران به کشور می تواند در ر ونق چرخه مالی و شکسته شدن این تحریم ها نقش بسزایی ایفا نماید.

او با بیان اینکه راهنمایان گردشگری یکی از شاخصه های مهم گردشگری کشور محسوب می شوند، اعلام کرد: در هر برهه از زمان سعی کردیم تصویر خوب و واقعی از کشورمان به نمایش بگذاریم که در این زمینه راهنمایان گردشگری می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید نمود: باید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری با اماکن اقامتی و آژانس های مسافرتی تعامل بیشتری داشته باشند.

او با بیان اینکه طبق قوانین با راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی برای اجرای تورهای گردشگری تعامل و همکاری داریم، اضافه نمود: استان کرمان دارای 359 راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت های گردشگری مشغول هستند.

فرخی اظهار کرد: با حضور این تعداد راهنمای تور، به کارگیری افراد فاقد کارت راهنمای گردشگری در اجرای تور های گردشگری غیرقانونی و غیر قابل توجیه است.

او با انتقاد از برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح استان گفت: متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز، که اخیرا به وسیله شبکه های مجازی به تبلیغات می پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان لطمه وارد می نمایند.

فرخی با بیان اینکه مجریان این تورها قادر به بیمه کردن مسافران نیستند، اضافه نمود: متاسفانه برگزاری تورهای غیرمجاز، به یک معضل بزرگ برای استان کرمان تبدیل شده که امیدواریم با همکاری تعدادی از ارگانها و نهادهای مربوطه بتوانیم از برگزاری این قبیل تورها جلوگیری به عمل آوریم.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: باید برگزاری هرگونه تور توسط دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان انجام گردد.

او بر لزوم راه اندازی اتاق فکر در حوزه گردشگری استان کرمان تاکید و گفت: در این اتاق فکر از تمامی ایده ها و نظرات برای توسعه گردشگری استان بهره گیری می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 457

به "گردشگری می تواند در رونق چرخه مالی و شکسته شدن تحریم ها نقش آفرینی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری می تواند در رونق چرخه مالی و شکسته شدن تحریم ها نقش آفرینی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید