یارانه ژاپنی ها برای کاهش وابستگی به چین

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: دولت ژاپن برای کاهش وابستگی به تولیدات چین، از شرکت ها برای سرمایه گذاری در ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی حمایت می نماید.

یارانه ژاپنی ها برای کاهش وابستگی به چین

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، دولت ژاپن در کوشش است تا وابستگی به فراوریات چین را کاهش دهد. از همین رو، ژاپن به بعضی شرکت ها برای سرمایه گذاری در کارخانه های ژاپن و آسیای جنوب شرقی، یارانه ارائه می دهد.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در روز آدینه گفت پنجاه و هفت شرکت از جمله شرکت خصوصی فراوری ماسک صورت اویاما برای سرمایه گذاری در فراوریات ژاپن، در مجموع 57.4 میلیارد ین (536 میلیون دلار) یارانه دریافت خواهند کرد. همچنین، 30 شرکت دیگر برای سرمایه گذاری در ویتنام، میانمار، تایلند و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا از حمایت دولت ژاپن برخوردار خواهند شد.

در بیانیه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن صریحا به جا به جایی فراوری از چین اشاره نشده است، اما نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه در ماه مارس اظهار کرد ژاپن میخواهد فراوری را به این کشور و دیگر کشورهای آسیایی بازگرداند تا از وابستگی به چین بکاهد.

همچنان که روابط بین آمریکا و چین و همچنین جنگ های تجاری وخیم تر می گردد، در آمریکا و کشورهای دیگر، بحث در خصوص چگونگی جدا شدن تجارت ها و کارخانه ها از چین افزایش می یابد. تصمیم ژاپن مشابه سیاست های تایوان در سال 2019 است که با هدف بازگرداندن سرمایه گذاری ها از چین به این کشور صورت گرفت. تا به امروز هیچ کشور دیگری برای این تغییر، سیاست مشخصی اتخاذ ننموده است.

در شرایط عادی، چین عظیم ترین شریک تجاری ژاپن است و شرکت های ژاپنی بسیاری در چین سرمایه گذاری نموده اند. با این حال، همه گیری کرونا به این اتحاد و همچنین به چهره چین در ژاپن آسیب زده است. دولت نخست وزیر شینزو آبه سال ها در کوشش بوده است تا روابط با چین را بهبود ببخشد، اما اثرات ناشی از همه گیری و اختلافات دائمی بر سر جزایر و میادین گاز دریای چین شرقی، این کوشش ها را بی نتیجه باقی گذاشته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1303

به "یارانه ژاپنی ها برای کاهش وابستگی به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه ژاپنی ها برای کاهش وابستگی به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید