یونان باید سیاست های ریاضتی بیشتری اجرا کند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: یک مقام ارشد بانک مرکزی اروپا تاکید نمود، یونان باید برای کاهش هزینه ها و بدهی های خود سیاست های ریاضتی بیشتری را در دستور کار قرار دهد.

یونان باید سیاست های ریاضتی بیشتری اجرا کند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ ژرژ آسموسن عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا توضیح داد، یونان باید برای دستیابی به اهداف مشخص شده توسط وام دهندگان بین المللی در زمینه کاهش کسری بودجه و بدهی، سیاست های ریاضتی بیشتری را اجرا کند.

وی در ادامه اضافه نمود، مهمترین مساله برای یونان در سال مالی آینده کاهش شکاف شدید مالی و کوشش برای جبران کسری بودجه است. این در حالی است که یانیس استورناراس وزیر دارایی یونان ضمن رد ادعای آسموسن در مورد شکاف شدید کسری بودجه این کشور در سال 2014 میلادی، تاکید نمود، یونان سال آینده از رکود مالی نجات خواهد یافت.

یونان در شش سال اخیر با کاهش رشد مالی روبرو بوده و ارزش فراوری مالی این کشور بیش از 20 درصد کاهش یافته است.اجرای سیاست های ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه با نارضایتی وسیع مردمی روبرو شده است. بعضی کارشناسان مالی بر این باورند که اجرای سیاست های ریاضتی نه تنها یاریی به حل بحران مالی و بدهی یونان و سایر کشورهای منطقه یورو نکرده بلکه موجب تشدید مسائل مالی شده است.

یونان از ماه می 2010 میلادی تاکنون به یاری های مالی صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا وابسته بوده است.

وام دهندگان بین المللی بر این باورند که یونان از شش ماه دوم سال آینده نیز به بیش از 10 تا 11 میلیارد دلار یاری مالی خارجی احتیاج خواهد داشت.

از هر 4 نیروی کار یونانی یک نفر بیکار است و بحران بیکاری به یکی از مهمترین معضلات مالی اینئکشور تبدیل شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 455

به "یونان باید سیاست های ریاضتی بیشتری اجرا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان باید سیاست های ریاضتی بیشتری اجرا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید