12 کار فوق العاده ای که در سفر به مصر می توان انجام داد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مصر حدود 7000 سال تاریخ و تمدن را در خود جای داده است. اما به غیر از آثار خیره کننده فراعنه و دیگر جاذبه های باستانی آن، مصر در حال حاضر دارای فرهنگ، سنت، غذا و مردم منحصر به فردی می باشد و فعالیت های هیجان انگیز بسیاری را می توان در آن انجام داد. برای کسانی که قصد بازدید از مصر را دارند، در این متن، بعضی از مکان هایی که برای تماشا و کار هایی که برای انجام آن وجود دارد، آمده است. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

12 کار فوق العاده ای که در سفر به مصر می توان انجام داد

با یک صبحانه اصیل آغاز کنید

یک بخش واجب و حیاتی از تجربه فرهنگ مصر، غذا و به ویژه صبحانه است. یک صبحانه اصیل مصری نمی تواند بدون غذای معروفِ فول مَدمَس (باقلای پخته شده)، فلافل مصری (تهیه شده از باقلای چرخ نموده)، تخم مرغ سرخ شده یا آب پز، سیب زمینی سرخ نموده، پنیر با گوجه فرنگی و فلفل سبز و نان سنتی بلدی تکمیل گردد. با تنوع استثنایی آن، مردم نه تنها از طعم لذیذ آن لذت می برند، بلکه در بیشتر ساعات طول روز پر انرژی و فعال خواهند بود. سفر به مصر

شتر سواری کنید

بیشتر مردم وقتی در خصوص مصر فکر می نمایند، اهرام مصر در ذهنشان مجسم می گردد. خیلی خوب، شترسواری حتی از آنچه که به نظر می رسد هم بهتر و هیجان انگیزتر است. بنابراین، مطمئن شوید که در هنگام بازدید از مصر شتر سواری خواهید کرد.

در خان الخلیلی پیاده روی کنید

خان الخلیلی به اسم یکی از سنتی ترین بازار های قاهره، جاذبه منحصر به فردی هم برای گردشگران و هم برای خود مصریان می باشد. در این بازار، خریداران می توانند تمام سوغاتی را که می خواهند بخرند و خاطرات ماندگاری از سفر خود داشته باشند. حتی فقط راه رفتن در کوچه های باریک خان الخلیلی و تماشای فروشندگان مصری می تواند یک فرصت کوتاه استثنایی را برای داشتن نگاهی اجمالی به فرهنگ مصر و سنت های آن به وجود آورد.

کُشَری میل نمایید

درست مانند صبحانه، ناهار مصری طیف وسیعی از انواع غذا های اصیل را ارائه می دهد. با این حال، یکی از سنتی ترین وعده های غذایی هنگام بازدید از مصر، کشری می باشد. کشری شامل برنج، ماکارونی، عدس و سس گوجه فرنگی است که روی آن سرکه سیر ریخته و سپس با نخود و پیاز سرخ شده تزیین میگردد.

به شن سواری بروید

به همه کسانی که اهل ماجراجویی هستند، توصیه می گردد که حتما به شن سواری بر روی شن های روان متنوعی که در سراسر بیابان های گسترده مصر پراکنده شده است، بروند. در ارتفاع 140 متری از شن سواری در بحر الرمال الأعظم در نزدیکی واحه سیوا که به اسم برترین شن سواری در دنیا شناخته می گردد، لذت ببرید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1939

به "12 کار فوق العاده ای که در سفر به مصر می توان انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 کار فوق العاده ای که در سفر به مصر می توان انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید