آلمان به نسل کشی در دوران استعمار نامیبیا اعتراف و از بازماندگان طلب بخشش کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزیر امور خارجه آلمان به نسل کشی این کشور در کشور آفریقایی نامیبیا در دوران استعمار این کشور اعتراف و از نوادگان قربانیان طلب بخشش کرد.

آلمان به نسل کشی در دوران استعمار نامیبیا اعتراف و از بازماندگان طلب بخشش کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه آلمان روز آدینه به نسل کشی مردم کشور آفریقایی نامیبیا در دوران استعمار این کشور اعتراف کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، برآوردها حاکی از این است که آلمانی ها 65 هزار نفر از قبیله هِرِرو و ده هزار نفر از قبیله ناما را بین سال های 1904 تا 1908 به قتل رسانده اند.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با انتشار بیانیه ای در این باره نوشت: ما اکنون به طور رسمی این رخدادها را از دیدگاه امروزی یک نسل کشی می نامیم. در راستای مسئولیت های تاریخی و اخلاقی آلمان، از نامیبیا و نوادگان قربانیان طلب بخشش می کنیم.

آلمان پیش از این نیز مسئولیت اخلاقی این جنایت تاریخی را پذیرفته بود اما از عذرخواهی بابت آن امتناع نموده بود. اکنون این عذرخواهی دولت آلمان در حالی صورت می گیرد که این کشور پس از پنج سال مذاکره، پیروز به عقد یک قرارداد تجاری هنگفت با نامیبیا شده است.

آلمان در قرن گذشته پس از بریتانیا و فرانسه، عظیم ترین قدرت استعماری دنیا بود اما در جنگ دنیای اول، تمامی متصرفات خود را از دست داد.

روز گذشته (پنجشنبه) نیز امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سفر به کشور آفریقایی رواندا اظهار داشت که پاریس از کیگالی برای نقش این کشور در کشتار سال 1994 تقاضای بخشش دارد.

رئیس جمهور فرانسه طی سفر به کیگالی توضیح داد که پاریس مسئولیت خود در نسل کشی 27 سال پیش در رواندا را می پذیرد ولی بدون عذرخواهی رسمی، برای نقش کشورش در این فاجعه انسانی درخواست بخشش کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1835

به "آلمان به نسل کشی در دوران استعمار نامیبیا اعتراف و از بازماندگان طلب بخشش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان به نسل کشی در دوران استعمار نامیبیا اعتراف و از بازماندگان طلب بخشش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید