آمریکا ترکیه را تهدید به تحریم کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ایرنا نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت: کنگره ایالات متحده آمادگی داردک ه ترکیه را با تحریم مالی مجازات کند مگر این که آنکارا از دریافت سیستم های موشکی دفاع هوایی اس400 ساخت روسیه منصرف گردد.

آمریکا ترکیه را تهدید به تحریم کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

رابرت اوبرایان در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس گفت: اگر ترکیه از دست موشک های اس 400 خلاص نگردد، در این صورت کنگره به وسیله قانون کاتسا که از حمایت نمایندگان دو حزب برخوردار است قوانین تحریم ترکیه را تصویب خواهد نمود و آنکارا عواقب این تحریم ها را احساس خواهد نمود.

براساس قانون کاتسا آمریکا مصوب سال 2017، واشنگتن به اعمال تحریم ها علیه هر کشوری که تبادلات نظامی چشمگیری با دشمنان آمریکا از جمله روسیه دارد، ملزم می گردد.

اوبرایان اضافه نمود: ما به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به وضوح گفتیم که در حوزه پیمان آتلانتیک شمالی ناتو هیچ جایی برای سامانه موشکی اس 400 و یا هر گونه سلاح های قابل توجه روسیه وجود ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید نمود، دونالد ترامپ نیز قرار است در سفر آینده اردوغان به واشنگتن به طور صریح با وی در خصوص تهدیدات موشک های اس 400 صحبت کند.

اردوغان چندی پیش خرید سامانه اس 400 روسی را ضرورتی برای صلح منطقه دانست و اظهار داشت که فرآیند نصب آن در ماه آوریل (فروردین 99) تکمیل می گردد.

وی درباره سامانه پدافند هوایی اس 400 اظهار کرد : این اقدام برای صلح منطقه ضروری بود. این سامانه تهاجمی نبوده و دفاعی است و ما نیز به چنین پدافندی احتیاج داریم.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 757

به "آمریکا ترکیه را تهدید به تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ترکیه را تهدید به تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید