اتحادیه اروپا: شاید لازم باشد مذاکرات برگزیت تمدید گردد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از احتمال طولانی شدن مذاکرات برگزیت و ضرورت تمدید این گفت وگوها خبر داده است.

اتحادیه اروپا: شاید لازم باشد مذاکرات برگزیت تمدید گردد

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا آدینه گفت این اتحادیه و انگلیس کوشش برای رسیدن به توافق بر سر مسائل تجاری و سایر مسائل مربوط به روابط آینده دو طرف را ادامه خواهند داد و بایستی تمدید مذاکرات به فراتر از سال 2020 را مد نظر قرار دهند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، فون در لین، رئیس کمیسیون اروپا در گفت وگوبا روزنامه فرانسوی له اکوس درباره احتمال تمدید موعد این مذاکرات ابراز نگرانی کرد.

انگلیس قرار است روز 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج گردد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، انگلیس نخستین کشوری است که از این اتحادیه خارج می گردد.

مذاکره میان انگلیس و مابقی اعضای اتحادیه اروپا بر سر آینده روابط تجاری، شیلات، آموزش و حمل و نقل تنها بعد از این تاریخ می تواند انجام گردد و باید تا خاتمه سال 2020 به اتمام برسد.

فون در لاین گفت: من درباره زمان کمی که داریم خیلی نگران هستم. به نظرم می رسد که هر دو طرف بایستی به صورت جدی این را در نظر بگیرند که آیا مذاکرات در این زمان کوتاه امکان پذیر است یا خیر.

وی افزود: فکر می کنم معقول است که ارزیابی هایمان را در میانه سال انجام دهیم و در صورت لزوم بر سر تمدید دوره گذار توافق کنیم.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه این کشور را وارد یک دوران گذار می نماید که به دو طرف 11 ماه فرصت می دهد تا بر سر آینده کشورشان توافق نمایند.

ون در لین در کسوت رئیس کمیسیون اروپا در رأس نهادی واقع شده است که مسئول انجام مذاکرات برگزیت و پیشبرد توافق های تجاری به نیابت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

به نتیجه رسیدن چنین توافقاتی معمولاً چندین سال به طول می انجامد و بنگاه های کسب و کار نگران هستند که با خاتمه سال 2020 انگلیس مجبور باشد بدون توافق با اتحادیه اروپا این اتحادیه را ترک کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تأکید نموده با هیچ تأخیری در اجرای برگزیت موافقت نخواهد کرد.

مجلس انگلیس روز 29 آذرماه خاتمه به سوی خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه گام برداشت و طرح نخست وزیر بوریس جانسون برای برگزیت را تصویب کرد.

جانسون برای دریافت این رأی از مجلس مجبور شد به انتخابات زودهنگام متوسل گردد. او با یک یک پیروزی تاریخی برای حزب محافظه کار پیروز انتخابات شد.

واژه برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی هایی روبرو شده و دارای مولفه های متعددی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 839

به "اتحادیه اروپا: شاید لازم باشد مذاکرات برگزیت تمدید گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: شاید لازم باشد مذاکرات برگزیت تمدید گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید