ازکی آمده است تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را برطرف کند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تیم لطیف، بنیان گذار ایرانی-آلمانی شرکت ازکـی در جمع شرکت کنندگان پنجمین دوره IT WEEKEND دانشگاه صنعتی شریف، از تجربه های کارآفرینی اش در ایران و آلمان و چشم انداز ازکی صحبت کرد.

ازکی آمده است تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را برطرف کند

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام بیمه ازکی، تیم لطیف 12 سال پیش، پس از سال ها تجربه در آلمان، برای اولین بار به ایران آمد و حدود 11 سال به راه اندازی شرکت های مختلف پرداخت. نام او در لیست اولین مدیران و شرکای شرکت های مختلفی به چشم می خورد.

یک سال پیش با پیشرفت صنعت اینشورتک در ایران و با در نظر دریافت حفره های خالی این صنعت، تصمیم گرفت استارتاپی به نام ازکی راه اندازی کند. ازکی پس از گذشت تنها یک سال، امروز به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیگران صنعت بیمه آنلاین شناخته می گردد.

مدیر این استارتاپ جوان، در میان جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مراسم اختتامیه رویداد IT WEEKEND این دانشگاه، انحصار در صنعت بیمه را آفت پیشرفت آن دانست.

وی با اشاره به این که شرکت هایی مثل Check24 و MoneySupermarket نمونه های مشابه و پیروز آلمانی و انگلیسی ازکی در جهان هستند، گفت: بیمه در ایران پیشرفت خوبی داشته است و در حال حاضر، 30 شرکت بیمه ای فعال و بیش از 40هزار نماینده در سراسر کشور در این حوزه فعالیت می نمایند؛ اما همچنان قوانین این صنعت در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، عقب و کندتر عمل می نماید؛ این درحالیست که شرکت هایی چون Check24 با توجه به هموار بودن راستا توسعه و نبود قوانین دست وپاگیر و انحصار، امروز نه تنها به عنوان شرکت بیمه ای، بلکه در حوزه و صنایع دیگر ورود پیدا نموده اند، بیش ترین سهم بازار را از آن خود نموده اند و درآمد سالانه آنها به بیش از 20میلیارد یورو می رسد.

مدیر ازکی اضافه نمود: وجود انحصار در حوزه بیمه، موجب ناهمواری راستا توسعه شرکت های بیمه شده است. به عنوان مثال، نماینده یک شرکت بیمه، مجاز به فروش خدمات بیمه ای شرکت دیگری نیست، اما ازکی کوشش می نماید تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را برطرف کند.

به نظر می رسد تیم لطیف در توسعه مدل کسب وکار ازکی از این شرکت ها الگوبرداری نموده است و این احتمال دور نیست که این شرکت در آینده وارد صنایع و بازارهای بزرگ دیگر نیز بگردد. ازکـی امروز توانسته به عنوان مرکز مشاوره و خرید آنلاین بیمه، صندلی خوبی در این صنعت کسب کند.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 285

به "ازکی آمده است تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را برطرف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازکی آمده است تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را برطرف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید