ایجاد 2 ناحیه صنعتی تازه در استان های آذربایجان غربی و کرمانشاه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، در آخرین نشست هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ایجاد دو ناحیه صنعتی تازه در استان های آذربایجان غربی و کرمانشاه به تصویب مجمع عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان ها رسید.

ایجاد 2 ناحیه صنعتی تازه در استان های آذربایجان غربی و کرمانشاه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، در آخرین نشست هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ایجاد دو ناحیه صنعتی نو در استان های آذربایجان غربی و کرمانشاه به تصویب مجمع عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان ها رسید.

نواحی صنعتی پسوه به مساحت 30 هکتار در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی و سنقر به مساحت 41 هکتار در شهرستان سنقر استان کرمانشاه، از جمله نواحی صنعتی نوی است که ایجاد و به جمع یک هزار و 19 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب کشور می پیوندند.

با ایجاد دو ناحیه صنعتی مذکور، بالغ بر 71 هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می گردد تا شرکت های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه گذاران و به تبع آن، ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، از ابتدای تیر تا نیمه دوم آبان امسال، ایجاد و توسعه 24 شهرک و ناحیه صنعتی نو در 13 استان کشور به وسعت بیش از پنج هزار و 600 هکتار به تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان مجمع عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان ها رسیده است که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذیربط ارسال شد.

شایان ذکر است، با تهیه و ارسال گزارش فنی و مالی ضرورت ایجاد و مکان یابی شهرک یا ناحیه صنعتی به وسیله شرکت شهرک های صنعتی هر استان و پس از آنالیز و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای شهرک ها و نواحی صنعتی بالای 50 هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور مالی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با آنالیز و تأیید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت، مورد تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.

بعلاوه به استناد مفاد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان مجمع عمومی شرکت های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی نو با وسعت زیر 50 هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تأیید و اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان می باشد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند (8) قانون راجع به تأسیس شرکت شهرک های صنعتی ایران، مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران موظف است با توجه به سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیأت دولت برای افزایش تعداد شهرک های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد. بعلاوه مجمع عمومی شرکت های تابعه (هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران) می تواند با توجه به احتیاج و ضرورت نسبت به توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی مصوب اقدام نماید.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 506 شهرک و 326 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه مالی درحال بهره برداری، 81 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 7 شهرک فناوری، 38 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 2 مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، 95 هزار و 415 قرارداد منعقده و بهره برداری از 48 هزار و 119 واحد صنعتی و سه هزار و 150 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 961 هزار و 174 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: پایگاه خبری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2096

به "ایجاد 2 ناحیه صنعتی تازه در استان های آذربایجان غربی و کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 2 ناحیه صنعتی تازه در استان های آذربایجان غربی و کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید