بایدن نسبت به آرایش نظامی روسیه در مرز اوکراین ابراز نگرانی کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه در مصاحبه ای با شبکه (MSNBC) گفت که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به طور مستقیم مراتب نگرانی خود را نسبت به آرایش نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین به ولادیمیر پوتین همتای روس خود ابراز نموده است.

بایدن نسبت به آرایش نظامی روسیه در مرز اوکراین ابراز نگرانی کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گفته سالیوان، بایدن همچنین بر تعهدسپاری ایالات متحده نسبت به یکپارچگی سرزمینی اوکراین تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه با اشاره به قصد واشنگتن برای پیشرفت در این عرصه، تأکید کرد که آمریکا تمایل دارد فرایند (اجرای پایبندی واشنگتن در قبال اوکراین) را به وسیله ارتباط دیپلماتیک و در سطوح بالا پیگیری کند، نه با صدور اولتیماتوم های عمومی.

این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با سی ان ان با اشاره به امکان همکاری میان این کشور و روسیه گفته بود: مسکو و واشنگتن می توانند روی منافع مشترک مانند ثبات راهبردی و تمدید پیمان جدید کنترل تسلیحات (استارت) همکاری نمایند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در خصوص ملاقات احتمالی پوتین با بایدن گفت که وی نمی داند ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه رسماً دعوت ملاقات با همتای آمریکایی خود را پذیرفته است یا خیر، اما هر دو طرف در حال بحث درباره برگزاری یک نشست احتمالی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1809

به "بایدن نسبت به آرایش نظامی روسیه در مرز اوکراین ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن نسبت به آرایش نظامی روسیه در مرز اوکراین ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید