وزیر امور خارجه آمریکا خواهان روابط باثبات تر با روسیه شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزیر امور خارجه آمریکا برای دومین بار در عرض یک هفته تاکید نمود، واشنگتن به دنبال داشتن روابطی باثبات تر و قابل پیش بینی تر با روسیه است.

وزیر امور خارجه آمریکا خواهان روابط باثبات تر با روسیه شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در ماه مارس گفته بود معتقد است که ولادیمیر پوتین، همتای روسی اش یک قاتل است، متعهد شده تا موضع سفت و سختی در برابر کرملین اتخاذ کند. دولت واشنگتن ماه گذشته هشدار داد که اگر الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه در بازداشت کشته گردد، کرملین با پیامدهای جدی رو به رو خواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به شبکه سی ان ان گفت: ما روابطی باثبات تر و قابل پیش بینی تر با روسیه را ترجیح می دهیم.

وی به دنبال مذاکرات هفته گذشته اش با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اظهارات مشابهی مطرح نموده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید نمود: یک روابط باثبات تر میان آمریکا و روسیه به نفع هر دو کشور و به نفع دنیا است.

بلینکن گفت: مشخصا حوزه هایی وجود دارند که به نفع هر دو کشور است تا راه هایی برای همکاری در آنها پیدا نمایند. این حوزه ها از افغانستان، ثبات استراتژیک، کنترل تسلیحاتی و توافق نامه ها گرفته تا موضوع رسیدگی به تغییر آب و هوا را شامل می شوند.

وی اضافه کرد: اما همان طور که رئیس جمهور آمریکا صریحا تاکید نموده، اگر روسیه به انجام اقدامات تهاجمی و بی پروا علیه ما و متحدان یا شرکایمان ادامه دهد، ما قطعا پاسخ خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آمریکا توضیح داد: در نهایت این به روسیه بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا روابط باثبات تر و قابل پیش بینی تر می خواهد یا خیر.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1831

به "وزیر امور خارجه آمریکا خواهان روابط باثبات تر با روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه آمریکا خواهان روابط باثبات تر با روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید