با فرهنگ، روحیات و آشپزی ایتالیایی بیشتر آشنا شوید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم و روحیات کشورهای مختلف به گردشگران و علاقه مندان به سفر یاری می نماید که هنگام سفر راحت تر بتوانند با جامعه محلی و مردم بومی ارتباط برقرار نموده، در نتیجه تجربه سفر خود را ارتقا دهند.

با فرهنگ، روحیات و آشپزی ایتالیایی بیشتر آشنا شوید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیایی ها اصولاً ملتی با فرهنگ بوده و از ادبیات، هنر، شعر و موسیقی بسیار غنی برخوردار هستند و اعتقاد آن ها به مذهب کاتولیک بر تمامی جنبه های هنری و فرهنگی این کشور نفوذ داشته است. ایتالیایی ها سخت پایبند به مذهب هستند و آداب و رسوم فرهنگی آنان از مذهبشان سرچشمه می گیرد. ایتالیایی ها بیشتر در تعطیلات خود در جشن های کلیسای کاتولیک شرکت می نمایند. در نظر مردم این کشور جشن نام گذاری هر کس مهم تر از جشن تولد او به شمار می رود، زیرا هر فرد ایتالیایی را به نام یکی از قدیسان می خوانند. میان مردم و قدیسان رابطه ای نزدیک وجود دارد. هر روستایی ایتالیایی قدیسی دارد که حامی اوست و مردم شهر از قدیس خود انتظار دارند که شهر را از گزند حوادث بر کنار دارد و در عوض مردم به وی، کلیسا و کشیش، هدایایی چون جواهراتی که باید به تاج قدیس نصب گردد و پوشش مخصوص محراب را اختصاص می دهند و در حق وی طاعت و عبادت و مراسم مذهبی به جای می آورند. ایتالیایی ها بر حسب فطرت ورزش دوست هستند و به فوتبال و انواع و اقسام مسابقه ها دلبستگی دارند. از جمله ورزش های رایج آنان اسکی و کوه نوردی است. در میان طبقه مرفه نیز، بازی های تنیس و گلف هواداران زیادی دارد.

روحیات ایتالیایی ها

  • ایتالیایی ها افرادی آتشین مزاج، شوخ و اهل تفریح و خوش گذرانی هستند، قدرت انتقاد و سرکشی شدید دارند که پایه آن همان آتشی بودن و حرارت درونی افراد آن است. اعتصابات متعدد سالیانه در ایتالیا مؤید این نظر می باشد.
  • ایتالیایی ها از مقررات و تشریفات گریزان هستند و در زندگی پیرو مساعدت و همکاری حتی در زمینه های خلاف قانون می باشند.
  • به تغذیه اهمیت خاصی می دهند و از برنامه های طولانی گریزان هستند و روح فرمان برداری و اطاعت در آن ها وجود ندارد.
  • در مقابل مسائل بسیار پرجنب و جوش و آتشی هستند، ولی به همان نسبت نیز سریعاً آرام و خاموش می شوند.
  • اهل استقامت و بردباری نیستند و از نظر آن ها زمان فعلی اهمیت بیشتری دارد.
  • فرد ایتالیایی اصولاً قابل اطمینان و اعتماد نیست لذا همواره نسبت به دیگران به علت وجود این خصیصه حالت دفاعی و احتیاط دارد.
  • افراد ایتالیایی استعداد خاص در تشویق و ترغیب سایرین به اعتصاب و به هم زدن برنامه ها دارند
  • ایتالیایی ها به هیچ وجه وقت شناس نیستند لذا از تاخیر و تغییر برنامه ها ناراحت نمی شوند.

فرهنگ غذا خوردن مردم ایتالیا

صبحانه ایتالیایی سبک است و اغلب شامل یک فنجان قهوه (شیر گرم برای بچه ها)، کلوچه یا نان است. البته شیرینی هایی که داخل آن با خامه یا مواد گوناگون دیگر پر شده است نیز بسیار رایج است.

پاستا غذای اصلی ایتالیایی ها است. پاستا نامی کلی است و به غذاهایی که از آرد گندم درست می شوند اطلاق می گردد که در اشکال و رنگ های بسیار متنوعی پخته می شوند و گاهی اوقات داخل آن با گوشت، پنیر یا سبزی نیز پر می گردد. به عنوان مثال ماکارانی از این گروه هستند. برای بدست آوردن رنگ زرد یا طلایی از زرده تخم مرغ، رنگ سبز اسفناج، رنگ قرمز از گوجه فرنگی و رنگ سیاه از جوهر هشت پا استفاده می گردد. پاستا با سس های مخلوط از گوجه فرنگی با تکه های کوچک گوشت گوساله، خوک یا جگر پرندگان گرفته تا سس های شامل ماهی و قارچ سرو می گردد.

پیتزا غذای معروف دیگر ایتالیا است که در نواحی مختلف به اشکال بسیار متنوعی پخته می گردد. فرهنگ نوشیدن قهوه و نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو در ایتالیا بسیار رایج است و شما می توانید با کیفیت ترین قهوه های جهان را در ایتالیا بنوشید.

غذای روزانه به طور معمول سه نوبت است. غذا خوردن در رستوران به طور معمول با پیش غذا به دنبال کمی پاستا آغاز می گردد. سپس غذای اصلی شامل ماهی یا گوشت، بعد هم با دسر یا پنیر ادامه پیدا می نماید. سالاد هم اغلب پس از غذای اصلی سرو می گردد. ایتالیایی ها برای صرف غذا اهمیت زیادی قائلند و برای وعده های غذایی، به ویژه هنگامی که مهمانی هم داشته باشند، وقت زیادی اختصاص می دهند. در تعطیلات آخر هفته خانواده ها ساعت ها صرف ناهار خوردن می نمایند، ناهار وعده اصلی محسوب شده و اغلب کنار هم صرف می گردد، گرچه در شهرهای بزرگ با غرق شدن مردم در مسائل و مسائل شهری این رسم در حال از بین رفتن است. از آنجایی که ایتالیایی ها وقت زیادی را برای خوردن غذا صرف می نمایند و همچنین به علت عادت کاری، در اغلب موارد می توانید مدیران ارشد را تا ساعت هفت بعد از ظهر در اداره پیدا کنید. صرف غذا، مخصوصاً در خانه بسیار مفصل است. شام ناهار اغلب با یک پیش غذا آغاز می گردد، یک غذای اولیه، یک غذای ثانویه، سپس سالاد، پنیر، میوه و دسر. صرف غذا معمولاً دو تا سه ساعت طول می کشد. انتظار برای رسیدن میزبان از آداب مرسوم است و هنگام خوردن پیش غذا نیز اغلب در خصوص غذا صحبت می گردد. هنگامی که به خانه یک ایتالیایی دعوت می شوید، بهتر است با خود هدیه ای نیز ببرید.

ایتالیایی ها همان قدر که به غذا اهمیت می دهند، برای شیک پوشی نیز ارزش قائلند. میلان قطب صنعتی مد روز ایتالیاست. ایتالیایی ها از زندگی لذت می برند. آن ها قدر غذا و عشق، مد، ماشین های گران قیمت و هنر را خوب می دانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 600

به "با فرهنگ، روحیات و آشپزی ایتالیایی بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فرهنگ، روحیات و آشپزی ایتالیایی بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید