تور ایتالیا: طرز تهیه پاستا تالیاتل با سس راگو؛ ماکارونی اصیل به روش ایتالیایی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، در مجموعه آشپزی ملل در خانه، با دستور پخت یکی از غذاهای دنیا به آن کشور سفر می کنیم. امروز با طرز تهیه پاستای مشهور و محبوب تالیاتل با سس راگو، به ایتالیا، مهد تمدن و تاریخ در قاره سرسبز اروپا سفر خواهیم کرد.

تور ایتالیا: طرز تهیه پاستا تالیاتل با سس راگو؛ ماکارونی اصیل به روش ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

هوس یک غذای تازه و بین المللی به سرتان زده است؟ از غذاهای همیشگی خسته شده اید؟ نگران نباشید، به آشپزخانه بروید و وسایل خود را آماده کنید. آشپزی یکی از برترین و انرژی بخش ترین فعالیت هایی است که می توان در فضای امن خانه انجام داد. آشپز درون خود را بیدار کنید و غذایی متفاوت و لذیذ برای خود و اعضای خانواده بپزید تا روزی مملو از هیجان و عطر و طعم سفر به یکی از نقاط جهان را رقم بزنید.

خبرنگارانقصد دارد هر روز با انتشار یک دستور پخت از جهان متنوع غذاهای بین المللی، شما را راهی سفری به سراسر قاره ها کند. امروز قرار است به کشور زیبای ایتالیا سفر کنیم و پاستای خوشمزه تالیاتل با سس راگو (Tagliatelle al Ragu) را بپزیم؛ یک پاستای کلاسیک ایتالیایی که با سس اسپاگتی اصیل بولونیایی تهیه می گردد و در سراسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

تالیاتل با سس راگو چیست؟

تمام جهان اسپاگتی بلونز را به شهر بولونیا در شمال ایتالیا، نسبت می دهند اما می توانید از هر یک از اهالی شهر بلونیا سراغ اسپاگتی بولونز را بگیرید تا به شما بگویند که تمام جهان در اشتباه هستند! سس بلونز یا راگو را به اشتباه با پاستای اسپاگتی می خورند و همان طور که از نام این غذا پیدا است، برترین نحوه سرو سس بولونز یا راگو با پاستای صاف (تالیاتل یا فتوچینی) است و نه پاستای رشته ای (اسپاگتی). یک کاسه پر از تالیاتل ال راگو برای خود درست کنید تا ببینید کدام نسخه از این غذای مشهور، باب طبع شما است.

مواد لازم

برای 2 نفر

  • 1 قاشق غذاخوری کره
  • 140 گرم سالامی یا بیکن 90 درصد گوشت که به صورت مکعب های درشت خرد شده باشد
  • 300 گرم گوشت چرخ نموده
  • 2 عدد ساقه کرفس کاملا خردشده
  • 1 عدد هویج کوچک پوست کنده و نگینی ریز خردشده
  • نصف یک پیاز کوچک پوست کنده و نگینی ریز خردشده
  • نیم لیوان سرکه سفید
  • 5 قاشق چای خوری رب گوجه فرنگی
  • 1 لیوان شیر کامل
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • 300 گرم پاستای فتوچینی
  • پنیر پارمزان رنده شده برای سرو

دستور پخت

1. کره را در یک ماهیتابه آب نموده و سپس سالامی های خردشده را به آن اضافه کنید. سالامی ها را به مدت 10 دقیقه روی شعله ملایم گاز سرخ کنید.

2. کرفس، هویج و پیاز را داخل ماهیتابه بریزید و مدام هم بزنید تا نرم شوند و به رنگ قهوه ای روشن دربیایند. این فرآیند، حدود 15 دقیقه به طول می انجامد.

3. گوشت چرخ نموده را اضافه کنید و آن را با بقیه مواد هم بزنید و بپزید تا به رنگ قهوه ای روشن دربیاید و صدای جلز و ولز بدهد.

4. سرکه سفید را اضافه کنید و آن قدر بپزید تا تمام آن بخار گردد. این فرآیند، حدود 5 دقیقه به طول می انجامد.

5. رب گوجه فرنگی را با کمی آب مخلوط کنید و سپس داخل ماهیتابه بریزید.

6. شعله گاز را کم کنید و به مدت 2 ساعت آن را بپزید. گاهی مواد را هم بزنید و شیر را در این مدت، کم کم اضافه کنید. طعم سس خود را بچشید و نمک و فلفل آن را تنظیم کنید.

7. در یک قابلمه آب و کمی نمک بریزید و آن را بجوشانید. سپس پاستاهای صاف را در آن بریزید و طبق دستورالعمل روی بسته، پس از گذشت زمان لازم، آبکش کنید.

8. پاستاها را با سس راگو مخلوط نموده و با پنیر پارمزان رنده شده سرو کنید.

ویدیو

دانلود ویدیو 720p | 360p

سفر به بولونیا با طعم تالیاتل ال راگو

بولونیا، قلب تپنده آشپزی ایتالیایی است. محبوبیت مشهورترین غذای این منطقه در شمال ایتالیا، منجر به خلق نسخه های متنوعی از این غذا در جهان شده است. به همین دلیل، در سال 1982، انجمن آشپزی بولونیا دستور پخت یا طرز تهیه اصلی پاستا تالیاتل با سس راگو را تنظیم کرد که کاملا شبیه به دستور پخت ارائه شده در این مقاله است.

شاید با تماشا این طرز تهیه و نبود گوجه فرنگی و حضور شیر کمی تعجب نموده باشید. دستور پخت ارائه شده بیشتر به غذایی شبیه است که در آشپزخانه های بولونیایی طبخ می گردد تا در رستوران های مشهور سرو اسپاگتی با سس های قرمز در دیگر نقاط جهان.

تالیاتل ال راگو، یک بمب گوشتی لذیذ و خوش طعم است که در زمانی طولانی پخته می گردد و بافتی نرم و لطیف دارد. برای خوردن برترین نسخه این غذا باید به خانه مادربزرگ های پیر در بولونیا بروید. اگر پیروز به انجام این کار نشدید، یک غذاخوری سنتی را در این شهر انتخاب کنید و دقت کنید که تالیاتله ال راگو سفارش دهید، نه اسپاگتی بولونیایی.

اگر تا به امروز هریک از غذاهای بین المللی ارائه شده در مجموعه 50 غذای خوشمزه جهان را پخته اید، از نظرات خود برای ما و دیگر خوانندگان خبرنگاران بگویید یا از غذاهای خود عکس بگیرید و با تگ کردن خبرنگاران در اینستاگرام ([email protected])، تصاویر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2169

به "تور ایتالیا: طرز تهیه پاستا تالیاتل با سس راگو؛ ماکارونی اصیل به روش ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: طرز تهیه پاستا تالیاتل با سس راگو؛ ماکارونی اصیل به روش ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید