برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم با حمایت ایرانسل

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران نقل از روابط عمومی ایرانسل، این کنگره، روزهای 24 تا 26 شهریور ماه 1400، به صورت آنلاین، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران در دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید.

برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم با حمایت ایرانسل

در این کنگره، دربارۀ محورهای تخصصیِ طراحی و ساخت، فناوری پس از برداشت، انرژی های تجدیدپذیر و مکاهماسیون، بحث و گفتگو شد و سخنرانی های کلیدی در حوزه های سیاست گذاری و هم در زمینه های کاربردی و فنی، نشست های کارآفرینی با حضور صاحب نظران و نشست های تخصصی و مرتبط، از جمله برنامه های برگزار گردیده در این کنگره بودند.

کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکاهماسیون ایران، بزرگترین گردهمایی متخصصان رشته های مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکاهماسیون کشاورزی در سطح کشور است که با اهدافی همانند تبیین صندلی گرایش های چهارگانۀ مهندسی مکانیک بیوسیستم، ایجاد ارتباط با صنایع وابسته و فناورانه در کشاورزی، جذب سرمایه به بخش فناورانه کشاورزی، معرفی ایده های برتر به سرمایه گذاران صنعتی و معرفی راهکارهای بهینه سازی در بخش کشاورزی به کشاورزان و ذی نفعان، برگزار گردید.

این کنگره با توجه به تغییرات بنیادی در کشاورزی طی سال های اخیر که با کاربرد فناوری های کشاورزی هوشمند، کشاورزی دقیق، تحلیل کلان داده، بهره وری در مصرف انرژی، خودروهای خودران، اینترنت اشیا، آبیاری هوشمند و… ظهور نموده، سعی در ایجاد بستری مناسب برای بهره مندی از همه پتانسیل های موجود برای رسیدن به بالاترین بهره وری در کشاورزی کشور داشته است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، پیشگام در ارائۀ خدمات مبتنی بر آخرین فناوری های ارتباطی جهانی، پیش از این و در سال 1396، برای اولین بار در ایران، اکوسیستم اینترنت اشیا مبتنی بر فناوری باند باریک (NB-IoT) را با موفقیت آزمایش نموده و در ادامه، خدمات شهر هوشمند مبتنی بر این فناوری را به صورت تجاری ارائه نموده بود.

ایرانسل، نخستین ارائه دهندۀ 5G در ایران، در نظر دارد تا با توسعه هر چه بیشتر شبکۀ تجاری نسل پنج خود، زیرساخت ارتباطی کشاورزی هوشمند را بیش از پیش در کشور عرضه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1981

به "برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم با حمایت ایرانسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم با حمایت ایرانسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید