بورل: اتحادیه اروپا نگران تنش ها میان مسکو و کی یف است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحرکات مرزی ارتش روسیه در مرز های اطراف اوکراین از نگرانی این نهاد اطلاع داد.

بورل: اتحادیه اروپا نگران تنش ها میان مسکو و کی یف است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی تماس تلفنی که با دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین داشت ضمن ابراز نگرانی از اقدامات نظامیان روس در نزدیکی اوکراین، اظهار کرد: اتحادیه اروپا نگران تحرکات مرزی ارتش روسیه در مرز های اطراف اوکراین است.

وی با تاکید بر حمایت اتحادیه اروپا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اظهار کرد: در اواخر ماه جاری میلادی مذاکرات بیشتری را با دیپلمات ارشد اوکراین و همچنین وزرای خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا درباره این مساله انجام خواهد داد.

تنش میان مسکو و کی یف طی روز های گذشته شدت گرفته است و اوکراین، روسیه را متهم به تجمع هزاران نیروی نظامی در مرز های شمالی و شرقی این کشور و همچنین شبه جزیره کریمه نموده است.

آندره رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نیز طی اظهاراتی ادعا های مربوط به درگیری قریب الوقوع با اوکراین را تکذیب کرد و گفت که روسیه علاقه ای به رویارویی نظامی با این کشور ندارد.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوراوکراین با به اجرا گذاشتن تصمیم شورای امنیت ملی و دفاعی این کشور، دستور تحریم 11 سازمان و شرکت روسی ازجمله سازمان همکاری های خارجی روسیه تحت نظارت وزارت خارجه این کشور را صادر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1768

به "بورل: اتحادیه اروپا نگران تنش ها میان مسکو و کی یف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: اتحادیه اروپا نگران تنش ها میان مسکو و کی یف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید