تراکتور مشکل اقتصادی ندارد، درحسرت جام فلزی نیستیم، اعتراض به فیفا

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا زنوزی در تازه ترین اظهار نظرش در خصوص ادامه برگزاری رقابت های لیگ برتر که شامگاه آدینه صورت گرفت در ابتدا گفت: شهادت سه مرزبان کشورمان را که در دفاع از مرزها و محافظت از کشور، به درجه رفیع شهادت نائل شدند و ترک زبان هم بودند، به مردم عزیز کشورمان، به ویژه ترک زبانان تسلیت عرض می کنم.

تراکتور مشکل اقتصادی ندارد، درحسرت جام فلزی نیستیم، اعتراض به فیفا

وی با بیان اینکه بنده هوادار تیم های تبریزی به ویژه تیم های تراکتور و ماشین سازی هستم، ادامه داد: مالک اصلی، شرکت هایی هستند که این دو باشگاه در زیر مجموعه شان قرار دارند. من خودم هوادار این دو باشگاه هستم و به عنوان نماینده هواداران با شما و سایر رسانه ها صحبت می کنم.

وی در مورد نامه انصراف چهار باشگاه خصوصی لیگ برتر، اظهار کرد: این نامه را چهار باشگاه نوشته و مدیران عامل آن ها امضا نموده اند و مسئله ای نداشته و روی موضع خود پافشاری می کنیم.

زنوزی که با رادیو جوان تبادل نظر می کرد، گفت: بعضی رسانه ها اعلام نموده اند که تراکتور و ماشین سازی مشکل اقتصادی دارند که این موضوع کذب است. ساسان انصاری طی مصاحبه ای با یکی از سایت ها، اعلام نموده که ما بیشترین درصد پرداختی را در بین تمامی باشگاه ها داشته ایم که جواب یکسری رسانه هاست. بنده با هیأت مدیره دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی صحبت می کنم که حتی در صورت عدم برگزاری بازی ها، پول بازیکنان و کادر را به صورت صد درصدی پرداخت خواهیم کرد و مسئله ای از این بابت نداریم.

وی شرح داد: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ موضوعاتی را مطرح می نمایند که بازیکنان نسبت به دریافت حق و حقوق خود در صورت عدم برگزاری بازی ها، نگران باشند؛ ولی من اعلام می کنم که پول دو باشگاه را تمام و کمال پرداخت خواهیم کرد.

مالک باشگاه تراکتور ادامه داد: به خاطر اینکه خودشان پولشان را از اسپانسر دریافت نمایند، باشگاه ها را به دردسر می اندازند و چنین حرف هایی مطرح می نمایند تا بازیکنان به برگزاری مسابقات عکس العملی نشان ندهند.

وی در رابطه با دلایلش برای تعطیلی مسابقات لیگ برتر، اظهار کرد: بنده به خاطر اینکه سلامت بازیکنان و خانواده هایشان مطرح است، می گویم که مسابقات برگزار نگردد. ما زمانی که روزانه 400 کرونایی داشتیم، مسابقات را تعطیل کردیم، ولی اکنون روزانه نزدیک به 3000 نفر به این بیماری مبتلا می شوند. تراکتور سه بار مستحق دریافت جام قهرمانی لیگ برتر بود که هر بار به عناوین مختلف جام را از دست تراکتور گرفته اند. هنوز آدینه سیاه از یاد هواداران تراکتور نرفته است. فراموش ننموده ایم که چه بلایی سر این تیم آوردند، ما و هوادارانمان دنبال جام فلزی نیستیم، هواداران ما به خاطر عشق و علاقه شان هوادار تراکتور هستند.

زنوزی با بیان اینکه ما همه چیزمان به همه چیزمان می خورد، اعلام کرد: اسم لیگ برتر را از انگلستان برداشته ایم ولی سیستم آن را از مالدیو!

وی ادامه داد: باید اسم یکی از برنامه های صدا و سیما، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و … را یک تیم خاص بگذارند. من به عنوان یک هوادار می گویم که 15 تیم مخالف برگزاری بازی هستند، چرا از مدیران باشگاه ها استعلام نمی نمایند؟ این ها انگلیس، اسپانیا و آلمان را مثال می زنند؛ این در حالیست که انگلیس حدود دو هزار میلیارد و 250 میلیون یورو و اسپانیا 1800 میلیارد یورو به وسیله حق پخش تلویزیونی درآمد دارند، ما را با چه کسی مقایسه می نمایند؟

مالک باشگاه تراکتور گفت: شرایط خوزستان و مشهد قرمز است و همه مخالف برگزاری مسابقات هستند، ولی به خاطر اینکه مدیران سایر باشگاه ها فرمان بردار هستند، نمی توانند همچون ما انصراف دهند. ما برده که نیستیم، فدراسیون و سازمان لیگ نماینده باشگاه ها هستند و باید نظر باشگاه ها را هم بگیرند. تراکتور، ماشین سازی و نساجی می توانند با پرواز چارتر سفر نمایند، ولی سایر تیم ها نمی توانند.

وی ادامه داد: ما چهار باشگاه در حال مکاتبه با فیفا هستیم و اسناد مصاحبه های 15 تیم را به فیفا ارسال می کنیم. فدراسیون فوتبال انگلیس اعلام نموده که تنها با مجوز تمامی 20 باشگاه، لیگ را آغاز خواهند کرد. اینجا چطور است؟ حرف ما را حساب می نمایند؟ تیم های ما وابسته هستند و در صورت مخالفت، مدیرشان عوض می شوند.

وی با بیان اینکه هزینه فوتبال را در ایران باشگاه ها پرداخت می نمایند، گفت: هزینه فوتبال را ما پرداخت می کنیم، ولی سود آن به جیب چند شرکت جانبی که توسط بعضی پسران مسئولان فوتبالی به نام دیگران ایجاد شده اند، می رود. آن افراد برای برگزاری لیگ برتر فشار می آورند، همه این موضوع را می دانند. این افراد یکسری رسانه ها را در اختیار دارند و با بعضی کارهای دیگر فشار می آورند تا لیگ برگزار شده و این افراد پول به جیب بزنند، 16 تیم لیگ رجحان و 18 تیم دسته اولی هزینه می نمایند ولی این افراد سود می برند و بعضی رسانه ها آگاهانه یا غیرآگاهانه از آنان حمایت می نمایند.

وی ادامه داد: حتی تیم های تهرانی هم از این موضوع ضرر می نمایند، من نوکر هوادارانشان هستم، ولی از من دلگیر نباشند؛ چرا که سرشان کلاه می رود، اگر باشگاه ها خصوصی شوند، مالک اجازه نمی دهد که عده ای چنین سود نمایند.

وی با تاکید بر اینکه بحث من جام نیست، اعلام کرد: سه بار جام را از دستمان گرفته اند، حرفی نزده ایم، آدینه سیاه از یادمان نمی رود، اگر دنبال این مسائل بودیم، یکسری کارها انجام می دادیم تا جام را به دست بگیریم، ترک ها جوان مردی دارند و نباید به شعور و جوان مردی ترک ها توهین گردد و هیچ موقع سراغ این کارها نمی رویم.

زنوزی گفت: سازمان لیگ از موضوع اسپانسر چقدر پول گرفته است؟ چرا اعلام نمی نمایند؟ فدراسیون فوتبال هر موقع که احتیاج باشد، می گویند ما نهاد غیردولتی و وابسته به فیفا هستیم و پشت فیفا قائم می شوند و هر موقع که احتیاج باشد، می گویند تکلیف شده تا بازی ها را برگزار کنیم، مگر نمی گویید مستقل هستیم؟ وقتی منافع بعضی مدیران به خطر می افتد، پشت فیفا قائم می شوند و برعکس این موضوع هم وجود دارد و پشت پرده اعلام می نمایند که به ما تکلیف شده تا لیگ برتر برگزار گردد.

وی افزود: این درآمدها برای فدراسیون فوتبال بسیار اندک است، این پول کجا هزینه شده است؟ من هزینه کنم و شما هم هر طور که دوست دارید مدیریت کنید؟ به قول آقای حمیداوی 300 میلیون می دهند و 400 میلیون پول فحش می گیرند، آیا عدالت فوتبال در کشورمان جاری است؟ من از بازی دوم دور برگشت مسابقات متوجه شدم که سال جاری لیگ ما به کدام سمت می رود، هواداران ما دنبال حیثیت خودشان هستند نه جام فلزی. من هم به عنوان هوادار می گویم که فوتبال فدای تیم!

هواداران نوشته اند که به ما قول بده که در صورت سقوط به دسته یک، تیم را ول نکن.

مالک باشگاه تراکتور تاکید نمود: من را با کمیته انضباطی تهدید می نمایند، وقتی جام را از دست ما گرفتید، چه اتفاقی افتاد که اکنون با حضورم در کمیته انضباطی اتفاقی رخ دهد. باشگاه را به یک دسته پایین تر بفرستند، چه اتفاقی رخ می دهد؟ ما دنبال این چیزها نیستیم. عشق هواداران ما مسائل دیگری است.

وی ادامه داد: می دانم از فردا یکسری رسانه ها آغاز به کوبیدن من می نمایند، مثلاً عنوان نموده اند که چرا کارخانجات را تعطیل ننموده ام، ولی من یک ونیم ماه کارخانه هایم را تعطیل نموده و حق و حقوق همه را داده ام، سوالم اینجاست که مگر در کارخانه ها، کارکنان با هم تماس و برخورد فیزیکی دارند؟ هواپیمایی آتا سه ماه است تحت تأثیر محدودیت های کروناست. مگر کارخانه قابل قیاس با فوتبال است؟ این چه استدلالی است؟

وی در سرانجام، با اشاره به حضورش در روسیه، گفت: به دلیل محدودیت های پروازی در روسیه هستم و حتی اجازه پروازهای خودمان را نمی دهند که در فضای مجازی شایعاتی در این خصوص ساخته اند. مانده ایم که با چه کسانی بجنگیم، اکثرشان نمی دانند چرا این کارها را می نمایند و کسانی که این موضوعات را به بعضی رسانه ها القا می نمایند، چه اهدافی دارند. من از این تریبون رسمی اعلام می کنم که هیچ گونه بدهی بانکی هم ندارم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1203

به "تراکتور مشکل اقتصادی ندارد، درحسرت جام فلزی نیستیم، اعتراض به فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور مشکل اقتصادی ندارد، درحسرت جام فلزی نیستیم، اعتراض به فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید