تردد در جاده های اورامانات کرمانشاه با زنجیر چرخ امکان پذیر است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف و لغزندگی جاده ها گفت: اکنون تردد در جاده های منطقه اورامانات با زنجیر چرخ امکان پذیر است و رانندگان باید در هنگام سفر به این منطقه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

تردد در جاده های اورامانات کرمانشاه با زنجیر چرخ امکان پذیر است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد حیدری، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اظهار کرد: بارش برف در سه راهی شهدای منطقه اورامانات موجب شده تردد بدون زنجیر چرخ به سمت سروآباد مقدور نباشد.

وی گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی بارش ها در ساعات آینده بخصوص در مناطق کوهستانی و گردنه ها افزایش می یابد به رانندگان توصیه کرد از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

سرهنگ حیدری بیان نمود: در صورتی که شهروندان مجبور به سفر به مناطق اورامانات هستند قبل از سفر از کارایی سیستم های گرمایشی، برف پاک کن و روشنایی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: مورد دیگری که رانندگان حتما به آن توجه داشتند باشند تنظیم باد لاستیک خودرو است چرا که لاستیکی که بادش تنظیم باشد بهترین و مناسب ترین چسبندگی را با جاده خواهد داشت و از سرخوردن جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: در زمان لغزندگی جاده از گردش و انحراف ناگهانی و کم و زیاد کردن فشار بر روی پدال گاز و رانندگی با سرعت بالا و سبقت دریافت و تغییر ناگهانی دنده از سبک به سنگین در سرعت بالا خودداری شود.

اورامانات به منطقه ای در شمال غربی استان کرمانشاه شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد.

استان کرمانشاه بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی که از روز گذشته (شنبه) وارد استان کرمانشاه شده از امروز به تدریج از آسمان استان خارج می شود.

هواشناسی همچنین اعلام کرد: از روز سه شنبه یکم بهمن تا پنجشنبه 3 بهمن، عبور موج دوم سامانه بارشی مذکور، ضمن کاهش دمای هوا به تناوب در نواحی سردسیر و معتدل سبب بارش برف و باران و در نواحی گرمسیر باران می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 924

به "تردد در جاده های اورامانات کرمانشاه با زنجیر چرخ امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد در جاده های اورامانات کرمانشاه با زنجیر چرخ امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید