جان کری: از همکاری موثر آمریکا و چین در مذاکرات هسته ای ایران خشنودم

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا گفت که از همکاری چین با این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران مسرور است.

جان کری: از همکاری موثر آمریکا و چین در مذاکرات هسته ای ایران خشنودم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان کری، وزی امور خارجه آمریکا در اظهاراتی در سحرگاه روز پنجشنبه گفت که کشورش از همکاری با چین در مسئله برنامه هسته ای ایران راضی است.

آقای کری که در همایشی در مرکز مبادلات فرهنگی و فنی بین شرق و غرب در شهر هونولولو، مرکز ایالت هاوایی آمریکا حضور داشتخطاب به حاضرین گفت: امروز آسیای شرقی یکی از بزرگترین، رو به رشدترین و پویاترین مناطق سرتاسر دنیا است.وزی

وزیر خارجه آمریکا در ادامه امنیت و رفاه آمریکا را منوط به سیاست های این کشور در قبال کشورهای آسیا و اقیانوسیه خواند و با اشاره به مسائل مربوط به تغییر آب و هوا گفت که هیچ دو کشوری مانند آمریکا و چین نمی توانند در این حوزه همکاری نمایند.

آقای کری در ادامه با بیان اینکه آمریکا از ظهور یک چین صلح طلب، مرفه و باثبات استقبال می نماید، اضافه کرد: من از همکاری موثر آمریکا و چین در مذاکرات هسته ای ایران راضی هستم.

آمریکا و چین دو کشور عضو گروه موسوم به 1+5 هستند که در حال مذاکره با ایران برای خاتمه دادن به چالش یک دهه ای غرب بر سر برنامه هسته ای این کشور هستند. گروه 1+5 از پنج کشور عضو دائم سازمان ملل یعنی آمریکا، چین، روسیه، انگلیس و فرانسه به علاوه آلمان تشکیل شده است.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 667

به "جان کری: از همکاری موثر آمریکا و چین در مذاکرات هسته ای ایران خشنودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کری: از همکاری موثر آمریکا و چین در مذاکرات هسته ای ایران خشنودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید