ظریف: این آخرین فرصت اروپا برای حفظ برجام است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتر نوشته کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند.

ظریف: این آخرین فرصت اروپا برای حفظ برجام است

با ما سفر کنید و با تور اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در یک رشته توییت در حساب کاربری اش در توییتر خلاصه ای از گفت وگوهای برجامی خود با سه کشور اروپایی را ارائه کرد.

او نوشت: در نشست وزرای خارجه کشورهای باقی مانده در برجام من تأکید کردم: 1- این آخرین فرصت برای سه کشور اروپایی/اتحادیه اروپا است که برجام را نجات دهند. 2- داده های مربوط به حجم مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا بین 2014 تا 2019 ثابت می نماید که تروئیکای اروپا/اتحادیه اروپا تعهدات برجامی شان را نقض کردند. 3- تروئیکای اروپا همانند آمریکا برای وارد آوردن خسارات جبران ناپذیر به ایرانی ها مقصر است.

ظریف در پیامی دیگر با اشاره به بعضی اظهارات از سوی کشورهای غربی در مورد لزوم مذاکره بر سر چارچوب های زمانی برجام گفت: 4- تقویم زمانی برجام از این توافق جدایی پذیر نیست. مذاکره مجدد منتفی است. 5- تسلیحات و بحران های منطقه ما اصولاً از آمریکا و سه کشور اروپایی وارد می شوند ولی ما به صورت جمعی تصمیم گرفتیم این موضوعات را [از مذاکرات] کنار بگذاریم. 6- کشورهای دموکراتیک نمی توانند از ما بخواهند مصوبه مجلس را نقض کنیم.

وزیر خارجه ایران در آخرین پیامش نوشته است: و آخرین مورد که البته کم اهمیت تر از بقیه نیست: 7- همه طرف ها باید به پایبندی عملی به برجام برگردندند. بعد از آنکه آمریکا/تروئیکای اروپا به وظایفشان عمل نمایند، ایران به سرعت تدابیر اصلاحی اتخاذ شده در واکنش به خروج غیرقانونی آمریکا را به عقب برخواهد برگرداند. مردم ایران باید اثرات برطرف تحریم ها را احساس نمایند.

نشست غیررسمی وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) با حضور جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز خاتمه یافت و در خاتمه آن بیانیه ای مشترک صادر شد.

در این بیانیه وزرای خارجه ایران و گروه 1+4 به همراه مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر تعهدشان برای حفظ برجام، اعلام کردند قطعنامه 2231 هم چنان کاملا لازم الاجراست.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1572

به "ظریف: این آخرین فرصت اروپا برای حفظ برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: این آخرین فرصت اروپا برای حفظ برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید