جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در روستاها هویت دار شده است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران در خوزستان، مجید منادی ظهر دوشنبه در نشست اعضای ستاد نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر خوزستان بیان نمود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول چند سال مستمر اجرای رویدادهای ترویجی کوشیده است با هدف پشتیبانی از برنامه ها و طرح های خلاق در زمینه کتاب و کتابخوانی و تقویت هویت اسلامی در سراسر کشور ، علاقه مندان زیادی را به سوی کتابخوانی جذب کند.

جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در روستاها هویت دار شده است

وی با بیان اینکه خوزستان در چند دوره برگزاری جشنواره روستاها و عشایر همیشه به عنوان استان برتردر سطح کشوری معرفی شده است، اظهار کرد: ترویج و توسعه کتابخوانی از پایه می تواند زمینه مناسب را برای حرکتهای بلندمدت ادبی و فرهنگی در جامعه فراهم کند.

منادی ضمن شرح این نکته که انتخاب روستای دوستدار کتاب می تواند نقش تاثیرگذاری در سایرحوزه های فعالیت آن روستا ایفا نماید، مطرح نمود: وقتی در ایام نوروز از مسیر روستای دوستدار کتاب دوکوهک عبورکردم در طول مسیر تابلوهایی با مضامین به روستای دوستدار کتاب نزدیک می شوید ویابه روستای دوستدار کتاب خوش آمدید ، روبه رو شدم. جای بسی خوشحالی دارد و این حرکت ارزشمند نشان می دهد که جشنواره روستاها و عشایر توانسته در بین مردم روستا هویت خود را به درستی به مخاطب معرفی کند.

در این نشست فعال رسانه ای و اعضای ستاد نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: در حال حاضر اینترنت به عنوان رقیب سرسخت کتاب پیشگام تر از آن در قلب روستاها نفوذ پیدانموده است و هنر ما این است که نشان دهیم در این شرایط چگونه با کتاب به روستا برویم.

افتخار فرج مرز بین کتاب و سایر هنرها را مرز بصری دانسته و اضافه نمود: مرز بین کتابخوانی و هنرهای دیگر مرز بصری است که پایه و اساس شاعر، محقق ، داستان نویس و... همه از کتاب نشات می گیرد و باید کوشش کنیم این بستر برای اهالی روستاها ایجاد گردد.

وی قرار گرفتن جوامع روستایی در کنار شرکت های توسعه نیشکر و استفاده از ظرفیت این شرکت ها برای حضوردر جشنواره روستاها و عشایر را مثبت ارزیابی نموده و بیان نمود: با توجه به قابلیت و توانمندی شرکت های توسعه نیشکر کوشش می کنیم با اجرای طرح هدفمند و بلند مدت یکسال زمینه توسعه و تجهیز کتابخانه در این روستاها را فراهم کنیم.

مدیر روابط عمومی توسعه و نیشکر خوزستان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از تعامل بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان اظهار کرد: باید فعالیت فرهنگی در روستاها نهادینه گردد و اینکه اینترنت قبل از کتاب به روستاها رسیده یک آفت بزرگی است اما راه حل دارد.

ولید آلبوناصر گفت: برخی از روستاهای کنار شرکت های توسعه نیشکر، ظرفیت بالایی دارند که تا به امروز به وسیله مردم آن روستا شناسایی نشدند و بهانه برگزاری رویدادهایی چون جشنواره روستاها و عشایر می تواند توانمندی روستاها را از ابعادگردشگری و دیگر قابلیت ها به مردم معرفی کند.

وی ایده طرح هر مدرسه روستایی یک کتابخانه از سوی دبیرخانه ترویجی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را مطلوب دانسته و اضافه نمود: با توجه به 147 روستا در کنار شرکت های توسعه نیشکر در 7 شهرستان خوزستان، با ساخت قفسه کتاب از سوی این شرکت چند روستا را کتابخانه دار نموده و سپس به صورت مستمر این طرح را در روستاهای دیگر اجرا خواهیم کرد.

در خاتمه این نشست از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ابلاغی باعنوان مسئول اجرایی نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در روستاهای شرکت توسعه نیشکر به مدیر روابط عمومی این شرکت اعطاء شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2412

به "جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در روستاها هویت دار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در روستاها هویت دار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید