دانشگاه لرستان در لیست 26 دانشگاه جوان ایرانی برتر نظام رتبه بندی تایمز نهاده شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، دانشگاه لرستان در لیست 26 دانشگاه جوان ایرانی برتر نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2021 نهاده شد.

دانشگاه لرستان در لیست 26 دانشگاه جوان ایرانی برتر نظام رتبه بندی تایمز نهاده شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز نوترین رتبه بندی دانشگاه های جوان در سال 2021 را منتشر کرد. بر اساس این رتبه بندی تعداد 26 دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه لرستان در جمع 475 دانشگاه جوان برتر دنیا قرار گرفتند.

نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز برای رتبه بندی دانشگاه جوان 2021 از همان روشی که دانشگاه های دنیا را ارزیابی می نماید استفاده می نماید و ماموریت های اصلی دانشگاه ها تدریس، تحقیق، انتقال دانش و منظره بین المللی را مورد ارزیابی قرار می دهد، اما در این رتبه بندی خاص، دانشگاه هایی با قدمت کمتر از 50 سال مدنظر هستند.

شاخص های عملکرد به پنج حوزه تقسیم می شوند: آموزش (محیط یادگیری)، تحقیق (مقدار تحقیقات، عایدی و معروفیت)؛ استناد ها (تأثیر تحقیقات)؛ منظره بین المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات)، عایدی صنعت (انتقال دانش).

برای سنجش مقدار بهره وری، تعداد مقالات چاپ شده در ژورنال های دانشگاهی نمایه شده از پایگاه های اسکوپوس (Scopus) و الزویر (Elsevier) را برای هر محقق، از نظر مقدار سازمانی مقیاس بندی و ارزیابی شده است. در واقع توان تحقیقاتی دانشگاه برای انتشار مقالات در مجلات با کیفیت ارزیابی شده اند.

استنادات یا تأثیر تحقیقات در این رتبه بندی 30 درصد وزن دارند و در این شاخص به نقش دانشگاه ها در توسعه دانش و ایده های نو پرداخته شده است. در همکاری بین المللی، تایمز تعداد کل نشریات تحقیقاتی دانشگاه با حداقل یک نویسنده بین المللی مدنظر بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1892

به "دانشگاه لرستان در لیست 26 دانشگاه جوان ایرانی برتر نظام رتبه بندی تایمز نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه لرستان در لیست 26 دانشگاه جوان ایرانی برتر نظام رتبه بندی تایمز نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید