رشید: مدال جهانی شه بخش باعث توجه بیشتر به بوکس می گردد، نباید از نقش استکی به راحتی گذشت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سرمربی پیشین تیم بوکس جوانان گفت: هر چند نگاه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک روی بوکس مثبت است، اما مدال شه بخش باعث توجه بیشتر به این رشته می گردد.

رشید: مدال جهانی شه بخش باعث توجه بیشتر به بوکس می گردد، نباید از نقش استکی به راحتی گذشت

امید رشید در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد عملکرد ملی پوشان بوکس در مسابقات جهانی گفت: خدا را شکر بچه ها توانستند مدال برنزی را کسب نمایند که بسیار ارزشمند بود. در تمام این سال ها، بوکس ایران مدال جهانی نداشت و مدال برنز شه بخش برای ما بسیار حائز اهمیت است. هر چند نگاه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک روی بوکس مثبت است، اما این مدال باعث توجه بیشتری به بچه های باغیرت و با تعصب بوکس خواهد شد.

وی با تاکید بر بودجه کم فدراسیون بوکس گفت: بودجه فدراسیون، بسیار ناچیز است و اگر در سال یک، یا دو اعزام صورت گیرد دیگری پولی باقی نخواهند ماند. بازوهای توانمند فدراسیون، هیئت های استانی هستند و هر چقدر هیئت ها بهتر عمل نمایند، راندمان عملکرد فدراسیون نیز بالاتر خواهد رفت. دانیال شه بخش از یک منطقه محروم رشد کرد و باید از ریگی، نهتانی و اساتید دیگر بابت شناسایی و معرفی چنین قهرمانان باانگیزه و نخبه ای تشکر کرد. باید اقداماتی صورت گیرد که فدراسیون با پشتوانه اقتصادی بهتر از هیئت ها حمایت کند تا این موفقیت ها تداوم داشته باشد. نباید سقف آرزوهای بوکس ایران مدال جهانی باشد.

سرمربی تیم بوکس جوانان با تمجید از عملکرد ملی پوشان گفت: همه بچه ها عالی بودند و اگر تیم ما با تیم های خوب ازبکستان و قزاقستان بازی تدارکاتی انجام داده بود، قطعاً نتیجه بهتری کسب می کرد. تیم ملی پیش از قهرمانی آسیا اردوی دو هفته ای در ازبکستان داشت که تاثیر آن کسب دو مدال نقره ارزشمند قشلاقی و شه بخش بود. فرهاد مرادی، اشکان رضایی، شاهین موسوی و میثم قشلاقی بوکسورهای با انگیزه ای بودند. حق موسوی بود که در مسابقات جهانی مدال بگیرد و اگر قشلاقی اسیر ناداوری نشده بود قطعاً نتیجه بهتری می گرفت.

رشید در پاسخ به این سوال که بوکس ایران در مسابقات جهانی اسیر ناداوری شد، گفت: تا حدودی می توان به این موضوع پرداخت. بوکس ما در سطح جهانی کرسی بین المللی ندارد و اگر صاحب کرسی جهانی بودیم به این راحتی حق ما را نمی خوردند. در بسیاری از رشته ها در سطح جهانی به تیم های ما نگاه ویژه ای دارند و باید در بوکس نیز چنین اتفاقی را رقم بزنیم.

وی در مورد عملکرد علیرضا استکی عنوان نمود: استکی سال هاست که در کنار تیم ملی زحمت می کشد و انصافاً نباید از نقش او به راحتی گذاشت. واقعیت این است رشته بوکس مانند یک طفل است و هنوز نمی توانیم خودمان را با کشتی، کاراته و تکواندو مقایسه کنیم. استکی برترین نتیجه سالیان گذشته گرفته، اما بعضی دنبال این هستند که بگویند این موفقیت حاصل کوشش شاگردان شان در رده های پایه است.

مربی بوکس ایران گفت: وقتی ما یک نفر را به عنوان فرمانده انتخاب کردیم باید او را قبول داشته باشیم. استکی مربی کم تجربه ای نیست و سالیان سال مربی تیم ملی است. بعضی دوستان اعتقاد دارند چون در تیم ملی نیستند این موفقیت به نام فلانی ثبت خواهد شد، در حالی که این موفقیت در ابتدا برای بوکس ایران است و من نیز از استکی به خاطر این اتفاق خوب تشکر می کنم. در موفقیت های یک تیم از تدارکات تا آبدارچی فدراسیون تاثیرگذار هستند و همه دست به دست هم می دهند تا تیم نتیجه بگیرد.

رشید در مورد عملکرد فدراسیون بوکس گفت: فدراسیون می توانست عملکرد بهتری در سالیان اخیر داشته باشد و نقش استکی را بیشتر از فدراسیون می دانم. وظیفه مربیانی مانند استکی و مهدی پور نیست که دنبال اسپانسر باشند و وظیفه فدراسیون پشتیبانی، تهیه امکانات و اسپانسر برای تیم ملی است. مگر محمد بنا و پژمان درستکار در کشتی یا شهرام هروی در کاراته دنبال اسپانسر برای تیم ملی می فرایند؟ استکی در این چند وقت خیلی زحمت کشید و ناراحتی هایی که بابت ملی پوشان دارد نیز به حق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2060

به "رشید: مدال جهانی شه بخش باعث توجه بیشتر به بوکس می گردد، نباید از نقش استکی به راحتی گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشید: مدال جهانی شه بخش باعث توجه بیشتر به بوکس می گردد، نباید از نقش استکی به راحتی گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید