روایت وزیر دفاع از نقش دانشگاه مالک اشتر در تامین احتیاج های صنعت خودروسازی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزیر دفاع دانشگاه مالک اشتر را پشتوانه علمی و فنی برای صنعت دفاعی دانست و گفت: این دانشگاه علاوه بر تأمین احتیاج های علمی و پژوهشی صنعت، توانسته در حوزه غیردفاعی از قبیل: صنعت خودرو سازی و تجهیزات پزشکی و برطرف احتیاج های دانشی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

روایت وزیر دفاع از نقش دانشگاه مالک اشتر در تامین احتیاج های صنعت خودروسازی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مجتمع آموزشی، پژوهشی جدید دانشگاه صنعتی مالک اشتر در 12 طبقه به مساحت 27000 متر مربع مجهز به فضا های آموزشی و پژوهشی استاندارد، شامل کلاس های هوشمند، آزمایشگاه های فناورانه و کارگاه های صنعتی و نمایشگاه دائمی جهت بهره برداری دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد.

در این مراسم دستاورد های فناورانه در حوزه های مواد پیشرفته، میکروالکترونیک، سامانه های تأمین اکسیژن و روش های نوین ساخت و شکل دهی سه بعدی و تعداد دیگری از طرح های پژوهشی با رویکرد خود اتکائی در تأمین مواد اولیه محصولات کلیدی و حساس و خنثی سازی اثرات تحریم ها در صنعت کشور رونمائی شد.

در ادامه با حضور وزرای دفاع و علوم، سرای دانشجوئی جدید با ظرفیت و استعداد 400 نفر دارای امکانات کامل رفاهی و ورزشی مورد بهره برداری نهاده شد.

در این مراسم وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح با تأکید بر نقش مهم دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تأمین نیروی انسانی متخصص و برطرف موانع علمی و پژوهشی سازمان های صنعتی، گفت: این دانشگاه نقش مهمی در شناسائی تهدیدات فناورانه و راه های مقابله با آن ها دارد و تا کنون توانسته بسیاری از گلوگاه های تحریمی را شناسائی و راه چاره های عالمانه ارائه نماید و موجب افزایش توان بازدارندگی گردد.

وی اضافه نمود: به حمدالله در این دانشگاه بعضی دروس ویژه که برای کارشناسان مهندسی کاربردی است به صورت اختصاصی تدریس می گردد که نشان از ایفای نقش مناسب علمی دانشگاه مالک اشتر در حوزه صنعتی کشور دارد.

امیر حاتمی دانشگاه مالک اشتر را پشتوانه علمی و فنی برای صنعت دفاعی دانست و اضافه نمود: این دانشگاه علاوه بر تأمین احتیاج های علمی و پژوهشی صنعت، توانسته در حوزه غیردفاعی از قبیل: صنعت خودرو سازی و تجهیزات پزشکی و برطرف احتیاج های دانشی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مأموریت برطرف احتیاج های صنعتی کشور در قالب 30 دانشکده و پژوهشکده و 90 مرکز پژوهشی بر اساس قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با کادر علمی مجرب و آزمایشگاه های مجهز، نسبت به پرورش نیروی انسانی متخصص در جهت رشد فناوری و حرکت علمی، صنعتی کشور قدم های مناسبی برداشته است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با تقدیر از کوشش های علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع تأکید کرد: ما هواره بر مأموریت محور بودن دانشگاه ها به خصوص در حوزه صنعتی تأکید داریم و دانشگاه مالک اشتر از جمله دانشگاه هایی است که با این رویکرد یاری شایانی به بخش دفاعی وهمچنین سایر صنایع کشور کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 865

به "روایت وزیر دفاع از نقش دانشگاه مالک اشتر در تامین احتیاج های صنعت خودروسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت وزیر دفاع از نقش دانشگاه مالک اشتر در تامین احتیاج های صنعت خودروسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید