روسیه به دنبال توسعه پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس جمهور روسیه از وزارت دفاع و خارجه این کشور خواسته با طرف سوری برای توسعه بیشتر پایگاه هوایی حمیمیم وارد مذاکره شوند.

روسیه به دنبال توسعه پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وزارت دفاع و خارجه این کشور را موظف نموده است با طرف سوری برای استقرار بیشتر نیروی هوایی این کشور در سوریه وارد مذاکره گردد.

براساس دستورالعملی که روز آدینه روی وبسایت دولت روسیه منتشر شده، وزارت دفاع این کشور باید به همراه وزارت خارجه مذاکراتی را با طرف سوری برای حصول توافقی در این زمینه شروع کند و متممهایی را به توافق نظامی میان دمشق و مسکو اضافه نمایند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، طبق این دستورالعمل، روسیه به دنبال توافق با سوریه برای در اختیار دریافت زمین، منابع آبی و همچنین تاسیسات بیشتر برای استقرار نیروی هوایی خود در این کشور است.

به دنبال وقوع بحران سوریه و مداخله طرفهای خارجی در این کشور، دمشق از مسکو برای مقابله با تروریستها و حضور نظامی در این کشور دعوت نموده بود. به همین دلیل روسیه و سوریه در سال 2015 یک توافق 49 ساله در زمینه استقرار نیروی هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم امضا نموده اند. طبق این توافق، سوریه یک قطعه زمین به همراه تجهیزات و تاسیسات آن را به صورت رایگان در اختیار ارتش روسیه قرار داده است. این توافق میتواند برای یک مدت 25 ساله دیگر به صورت اتوماتیک تمدید گردد مگر اینکه یکی از طرفین از یک سال قبل از انتها قرارداد خواهان لغو آن گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1212

به "روسیه به دنبال توسعه پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به دنبال توسعه پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید