روش خشک کردن شوید سبز و خوشرنگ در خانه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، از مهم ترین ادویه ها و چاشنی ها در هر آشپزخانه ای شوید خشک است. این سبزی به حدی خاصیت دارد که گاهی افراد کاشت شوید در گلدان را نیز در خانه امتحان می نمایند. شوید خشک را می توانید به صورت آماده در بازار تهیه کنید، اما اگر می خواهید که از تمیز و درست خشک شدن شوید مطمئن باشید بهتر است که آن را در منزل خودتان شوید را خشک کنید. در ادامه این مطلب، طرز خشک کردن شوید را با تمامی نکات خواهیم آموخت.

روش خشک کردن شوید سبز و خوشرنگ در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خشک کردن شوید در سایه

  • قبل از هر چیزی شوید های تازه را خریداری کنید و خوب بشویید.
  • برگ های زرد و پلاسیده و بلا استفاده شوید را از آن جدا کنید و بخشی از ساقه های آن را نیز ببرید.
  • حالا یک ظرف عظیم بردارید و شوید ها را داخل آن بریزید. ظرف را از آب سرد پر کنید تا تازگی شوید از بین نرود.
  • از آنجایی که شوید دارای برگ های ریز ریز و زیاد است، ممکن است در بین برگ های آن انگل های ریز وجود داشته باشد به همین منظور بهتر است به ازای هر لیتر آب سه تا چهار قطره مایع ظرفشویی یا نمک داخل آب بریزید و 15 دقیقه اجازه ندهید تا شوید ها ضد عفونی شوند.
  • حالا آب داخل ظرف را آرام خالی کنید و برای از بین رفتن کامل مایع شوینده دوباره شوید را آبکشی کنید.
  • حالا شوید ها را روی دستمال های خشک کن، پارچه نخی تمیز یا سینی قرار دهید آن را داخل سایه بگذارید تا کم کم خشک گردد.
  • از آنجایی نور مستقیم آفتاب در حین خشک کردن تمام ویتامین های شوید را از بین می برد، سایه بهترین گزینه برای خشک کردن می باشد. حالا بعد از چند مدت شوید های خشک شده را با دست خرد کنید و داخل ظرفی که رطوبت گیر است، بگذارید و بهره ببرید.

نکته: در نهایت هر یک کیلو شوید تر 50 گرم شوید خشک تحویل می دهد.

برای داشتن نتیجه بهتر و زودتر خشک کردن شوید، می توانید بعد از پاک کردن و شستن شویدها، آن ها را به صورت دسته ای و با حوصله خرد و بعد اقدام به خشک کردن کنید.

همچنین برای جلوگیری از زردشدن شویدها، بهتر است روز اول خشک کردن شوید، جلوی آن پنکه ای با دور متوسط قرار دهید و اجازه دهید یک روز باد پنکه به آن بخورد، باد پنکه باعث زودتر خشک شدن شوید و در نتیجه مانع زرد شدن آن می گردد. بعد از یک روز اجازه دهید دو تا سه روز دیگر نیز شوید ها بماند تا کاملا خشک شوند. اگر جزء خانم های باسلیقه و پرحوصله هستید، پیشنهاد می کنیم بعد از خشک شدن شویدها، آن ها را الک کنید تا شوید یکدست تر و ریزتری داشته باشید.

خشک کردن شوید در ماکروفر

  • شوید تازه را تمیز کنید و بشویید (برگ های سبزی را از ساقه جدا کنید). شوید ها را روی پارچه تمیزی پهن کنید تا رطوبت سبزی ها گرفته گردد (روی برگ سبزی هیچ اثری از رطوبت نباشد در غیر اینصورت رنگ سبزی پس از خشک کردن سیاه خواهد شد).
  • تکه ای دستمال کاغذی روی بشقاب بگذارید و شویدها را روی دستمال پهن کنید (سعی کنید سبزی ها روی هم قرار نگیرند). ماکروفر را روی حداکثر قدرت قرار دهید سپس بشقاب را داخل ماکروفر بگذارید.
  • حدود 1-2 دقیقه زمان برای خشک شدن سبزی زمان ضروری است (هر 10 ثانیه در ماکروفر را باز کنید و سبزی را زیر و رو کنید)، پس از این مدت زمان سبزی خشک را با دست خرد کنید و داخل ظرف بریزید. این روش برای خشک کردن انواع سبزی ها کاربرد دارد.

نکته: همچنین میتوانید ساقه های سبزی را جداگانه و با همین روش در ماکروفر خشک کنید اما توجه کنید که بدلیل ضخامت ساقه زمان بیشتری برای خشک شدن ضروری است.

سخن آخر

در این مطلب راز و رمز خشک کردن شوید تازه در خانه را به شما آموختیم. با این روش ها شما یک شوید خشک سبز و خوش طعم خواهید داشت که از تازگی و سلامت آن مطمئن خواهید بود. شما به چه روشی شوید را خشک می کنید؟ در پایین همین صفحه نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین اگر به تهیه محصولات خانگی علاقه دارید، روش خشک کردن موز، روش خشک کردن توت و روش خشک کردن کیوی را نیز در انگیزه آموزش ببینید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1332

به "روش خشک کردن شوید سبز و خوشرنگ در خانه" امتیاز دهید

40 کاربر به "روش خشک کردن شوید سبز و خوشرنگ در خانه" امتیاز داده اند | 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش خشک کردن شوید سبز و خوشرنگ در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید