طرز تهیه لازانیا بدون احتیاج به فر ؛ غذای فوری ایتالیایی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اگر شاغل هستید یا به هر دلیلی زمان کمی برای پخت و پز دارید، می توانید سراغ این غذای ساده بروید و به جای خورشت های وقت گیر، لازانیا بدون احتیاج به فر را آماده کنید. لازانیا بدون احتیاج به فر می تواند به یکی از غذاهای ثابت منوی تابستان شما تبدیل گردد. لازانیایی که همان مزه طبیعی غذای ایتالیایی را دارد اما با دمای متوسط سرو می گردد و با خوردنش گرمای تابستان برایتان چند برابر نمی گردد.

طرز تهیه لازانیا بدون احتیاج به فر ؛ غذای فوری ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

  • مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون احتیاج به فر

لازانیا هشت ورق

نمک سه چهارم قاشق چای خوری

فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

پیاز یک عدد

لیمو (رنده شده) یک عدد

کدو (خورد شده) دو و نیم لیوان

گوجه گیلاسی یا سه عدد گوجه (خورد شده) دو لیوان

جعفری (خورد شده) یک مشت

پنیر پیتزا کاله خرید آنلاین سه چهارم لیوان

  • طرز تهیه لازانیا بدون احتیاج به فر

مرحله اول

یک قابلمه بردارید و آن را پر از آب کنید و روی گاز بگذارید تا آب به جوش بیاید. یک قاشق چای خوری روغن زیتون و نمک هم به آن اضافه کنید. بعد از اینکه آب جوش آمد، ورقه های لازانیا را اضافه کنید و اجازه دهید به میزانی که روی جعبه نوشته شده (زمان لازم برای پخت که در لازانیاهای مختلف متفاوت است) بگذارید بجوشد. سپس آن ها را آبکش کنید و گوشه ای بگذارید تا سرد شوند.

مرحله دوم

یک لیمو را بردارید و رنده کنید. دقت کنید که پوست آن را خوب گرفته باشید و بیشتر قسمت های وسط آن را رنده کنید. بخش های سفید لیمو تلخی دارند و طعم خوبی به غذا نمی دهند. یک کاسه بردارید و پنیر، لیموهای رنده شده، نمک و فلفل را داخل آن بریزید. اگر فلفل سیاه را همان موقع بسابید که عطر و طعمش تازه باشد، بهتر است. یک همزن بردارید و این مواد را با درجه کم هم بزنید تا حسابی مخلوط شوند.

مرحله سوم

یک ماهیتابه بردارید و کف آن را کمی روغن زیتون بریزید و بگذارید تا روی گاز گرم گردد. در حین گرم شدن کدو و سیر را رنده کنید و داخل ماهیتابه بریزید. پیاز را هم خورد کنید و به ترکیب اضافه کنید بقیه نمک و فلفل باقی مانده را هم به همین ترکیب اضافه کنید. این مواد را 7-8 دقیقه تفت بدهید تا نرم شوند. سپس از روی گاز بردارید و بگذارید سرد شوند.

مرحله چهارم

ماهیتابه ای که سبزیجات را با آن پختید بردارید و گوجه ها را داخل آن بریزید و کمی روغن زیتون اضافه کنید. اگر گوجه گیلاسی بهره ببرید بهتر است، اما اگر خواستید از گوجه بهره ببرید، آن ها را خورد کنید. اجازه بدهید گوجه ها حدود 5-7 دقیقه سرخ شوند و آب شان خارج گردد.

مرحله پنجم

بالاخره مرحله جذاب سرهم کردن لازانیا رسید! هر ورقه های لازانیا را به سه بخش ببرید. ورقه های لازانیا را روی یک بشقاب تخت بگذارید. روی هر ورقه یک لایه از مخلوط پنیر بریزید که قبلا با همزن آماده نموده بودید. پنیر را کاملا روی لایه پخش کنید. روی این لایه یک لایه سبزیجات پخته اضافه کنید و پخش کنید. جعفری ها را خورد کنید و کمی جعفری اضافه کنید. یک ورقه دیگر لازانیا روی این ترکیب بگذارید و روی آن را با سبزیجات و جعفری تزیین کنید. لازانیا بدون پخت شما آماده است تا از آن لذت ببرید!

این روند را برای همه ورقه های لازانیا تکرار کنید. دقت کنید که مواد را طوری تقسیم کنید که به اندازه ورقه های لازانیایی که درست کردید باشد.

چند نکته

  • در صورتی که در این لازانیا گیاهی هم از روغن زیتون استفاده می کنید، حتما از روغن زیتون مخصوص پخت و پز بهره ببرید. روغن زیتون را می توانید با روغن سرخ کردنی معمولی جایگزین کنید.
  • این غذا با طعم تند بسیار خوشمزه می گردد. اگر تندخور هستید می توانید در مرحله پخت سبزیجات به میزانی که دوست دارید فلفل قرمز یا سس گوجه تند اضافه کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 505

به "طرز تهیه لازانیا بدون احتیاج به فر ؛ غذای فوری ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا بدون احتیاج به فر ؛ غذای فوری ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید