فرانسه مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه هم اکنون با انتشار پیامی توئیتری اعلام نمود: مقامات فرانسوی امروز چهارشنبه اعلام نمودند که این کشور متعاقب تنش های اخیر با ترکیه، تصمیم گرفته مشارکت خود در عملیات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آب های مدیترانه را تعلیق کند.

فرانسه مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

گزارش رسانه ها در این خصوص حاکیست، تصمیم اخیر پاریس پس از آن اتخاذ شد که این کشور در مورد نقش ترکیه در لیبی با آنکارا که یکی از اعضای ائتلاف ناتو است، دچار اختلافاتی شده است.

در همین رابطه، وزارت خارجه ترکیه سه شنبه هفته گذشته و در ادامه تنش های سیاسی میان این کشور و پاریس در بیانیه ای گفت که فرانسه بازی خطرناکی را با حمایت از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در لیبی پیش گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده بود: فرانسه مسئول اصلی هرج و مرج های لیبی با پشتیبانی طولانی مدت از جریان های غیرقانونی در این کشور است؛ فرانسه واقعاً در حال بازی خطرناکی در لیبی است.

به گزارش خبرنگاران، رابطه آنکارا-پاریس به دلیل جانبداری فرانسه از قبرس جنوبی در مناقشات ارضی و همچنین اعتراض به حفاری های ترکیه در مدیترانه شرقی، به سردی گرائیده است؛ حال آنکه آنکارا-پاریس در مورد تحولات لیبی نیز موضع مشترکی ندارند.

پیشتر نیز امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از دیداری که در پاریس با قیس بن سعید رییس جمهور تونس داشت، گفته بود: من معتقدم که ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی انجام می دهد و تمام تعاملات و تعهدات در کنفرانس برلین برای یافتن صلح لیبی را نقض می نماید.

ماکرون در عین حال اضافه نمود که پاریس نقشی را که ترکیه در لیبی بازی می نماید تحمل نمی نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1275

به "فرانسه مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید